مقالات برتر شرکت اقیانوس آبی یزد

کسب و کارتان را با ما متحول کنید.

مقالات برتر شرکت اقیانوس آبی یزد

کسب و کارتان را با ما متحول کنید.

۳ مطلب در شهریور ۱۴۰۰ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

 

بازاریابی علم و هنر انتخاب بازارهای هدف سودآور و جذب، حفظ و افزایش مشتریان از طریق خلق، مبادله و ارائه ارزش به آنان است.
مدیریت فروش، فرآیند بهبود عملکرد نیروی فروش، هماهنگ کردن عملیات فروش و اجرای تکنیک های فروش است که به یک کسب و کار اجازه می دهد تا به طور پیوسته و حتی فراتر از هدف فروش حرکت کند.
تفاوت بازاریابی و فروش با یکدیگر زیاد است و در نتیجه، نیاز به تخصص‌های متفاوتی دارند. اگر قرار باشد بخش بازاریابی فقط با هدف افزایش فروش فعلی اداره شود، کارکرد آن به پشتیبانی فروش، با یک تمرکز درون شرکتی محدود خواهد شد. اما اگر مارکتینگ جایگاه خود را در تیم مدیریت پیدا کند، می‌تواند تبدیل به یک المان رشد خوب با تمرکز برون شرکتی شود که فروش شما را هم افزایش می‌دهد.

اهمیت بازاریابی و فروش 

1. عدم وابستگی کسب و کار به روشهای سنتی


از معضلات کسب و کارهای امروز، وابستگی به روش های سنتی مثل بازاریابی حضوری و تلفنی است. ولی فقط این ها روش های بازاریابی نیستند. بازاریابی محتوایی، بازاریابی اینترنتی، بازاریابی رسانه های اجتماعی و ... هم وجود دارند که متدهای به روز هستند. این روش ها باعث کاهش چشمگیر هزینه های شما و افزایش بازدهی می شوند.


2. عدم محدودیت به چند روش فروش


در گذشته سیستم های فروش تنها با یک یا دو روش کار می کردند که ریسک بالایی دارد. مثل رودی که تنها از یک جهت جریان دارد. ما به جای محدود بودن به تعدادی روش، چندین روش را همزمان پیش می بریم که اگر از هر کدام این روش ها، تعدادی مشتری ورود کنند، در کل تعداد زیادی مشتری به سمت کسب و کار شما می ایند. با این متد، اگر یکی از روشهای فروش در یک بازه زمانی جوابگو نباشد، دیگر ریسکی در کار نیست.

 

مزایای سیستم بازاریابی و فروش


1. بهبود عملکرد تیم فروش


اکثر اوقات، افراد در تیم فروش به علت نداشتن برنامه فروش، دچار سردرگمی هستند. با داشتن سیستم و برنامه فروش افراد می دانند که روی چه بازاری تمرکز کنند و چه زمانی و چگونه بازاریابی انجام دهند. در برنامه فروش تمام ساختارها مشخص است و می توان به راحتی عملکرد افراد را ارزیابی کرد.


2. افزایش فروش


فروش یک مجموعه با مزیت هایی که در بالا به آن پرداخته شده، خود به خود افزایش می یابد. می توان گفت با اجرای یک سیستم بازاریابی و فروش ساختار یافته، فروش شما افزایش میابد و به تبع رشد مجموعه شما نیز بهتر و سریع تر می شود.
ما صرفا به افزایش فروش اکتفا نمیکنیم. افزایش سودآوری نیز از دیگر مزایای سیستم بازاریابی و فروش است.


3. کاهش هزینه ها


بی برنامگی، تبلیغات بیهوده، بازاریابی بیهوه، استفاده از رسانه هایی با اثرگذاری پایین و ... باعث افزایش هزینه ها می شود. اگر از روش های صحیح بازاریابی و فروش استفاده کنید، به مراتب هزینه کمتر و بهره وری بالاتری دارند.


4. ساختار پایدار و سنجیده


اکثر کسب و کارها برنامه مقطعی دارند. اما یک برنامه بلند مدت پایدار و با تحلیل و تحقیق مداوم، مدیر فروش و تیم فروش را از یک برنامه مدون ساختار یافته بهره مند می کند.

 

برای اشنایی با انواع بازاریابی و انواع راهکارهای افزایش فروش به وب سایت اقیانوس آبی مراجعه کنید.

oghyanooseabi.com


 

  • پگاه جلالی
  • ۰
  • ۰

مدیریت منابع انسانی روشی است که عملکرد منابع انسانی را با اهداف شرکت پیوند می دهد تا بهره وری را افزایش داده و بهبود ببخشد. به زبان ساده، مدیریت منابع انسانی شامل استخدام، جذب و مدیریت کارکنان است. منابع انسانی موفق، به امکانات زیادی از شرکت نیاز دارند که شامل مدیریت ایمنی و سلامت و فرهنگ سازمانی می شود. وقتی همه عناصر مدیریت منابع انسانی را درک کنید، می توانید فرآیندهای تجاری خود را به طور موثر ساختاربندی کنید.

از مزایای human resource management یا همان مدیریت منابع انسانی می توان به موارد زیر اشاره کرد: 

 

مزیت های مدیریت منابع انسانی

1. شناساندن فرهنگ سازمانی به کارمندان


فرهنگ سازمانی شامل گردآوری ارزشها ، چشم انداز شرکت ، باورها و سنتها و قوانین کاری است که یک شرکت در طول زمان اتخاذ کرده است. ایجاد استانداردها ، رویه ها و دستورالعمل های شرکت به کارکنان اجازه می دهد رفتارها و شیوه های قابل قبول را در محل کار بشناسند و بیاموزند. به عنوان مثال ، ممکن است سیاستی وجود داشته باشد که بیان کند وقت شناسی در شرکت برای ارتقای مهارت های مدیریت زمان در بین کارکنان ضروری است. مدیریت منابع انسانی این کار را انجام می دهد.

2. آماده کردن منابع انسانی برای تغییر

دنیای تجارت با سرعت بسیار زیادی در حال تغییر است. فناوری در حال تغییر است و دائماً به روز می شود ، وضعیت مالی مشاغل در طول زمان تغییر می کند و کارکنان می آیند و می روند. این تنها مسئولیت تیم توسعه منابع انسانی است که به شرکت کمک کند تا شرکت را برای تغییرات مستمر تثبیت کند. برنامه ریزی برای تغییر شامل کمک به کارکنان برای درک عملکردهای خود با در نظر گرفتن چشم انداز شرکت است.

3. آموزش و توسعه منابع انسانی

تقریباً همه کارکنان، از جمله کارکنان با مهارت و کیفیت، در مرحله خاصی به آموزش نیاز دارند، زیرا هر سازمان با سازمان دیگر متفاوت است.

4. مدیریت تعارضات

لحظاتی وجود دارد که ممکن است بین کارمند و کارفرما درگیری ایجاد شود. هیچ کس نمی تواند از وقوع درگیری جلوگیری کند. تیم منابع انسانی نقش میانجی یا مشاور را برای مرتب سازی این تفاوتها بر عهده خواهد داشت. آنها اقدامات درستی را انجام می دهند تا اطمینان حاصل کنند که هیچ چیز از کنترل خارج نمی شود.

 

برای آشنایی با سایر وظایف و اهداف مدیریت منابع انسانی به وب سایت شرکت اقیانوس آبی oghyanooseabi.com سر بزنید.

  • پگاه جلالی
  • ۰
  • ۰

سیستم سازی چیست؟

سیستم ها را می توان اجزا و عناصری تعریف کرد که که برای رسیدن به هدف خاصی با یکدیگر در تعامل هستند. دنیای پیرامون ما نمونه ای عالی از سیستم های در حال کار است منظومه شمسی، اکوسیستم ها، سیستم بدن انسان و ... . انسانها عاقلانه از این الگو پیروی کرده اند تا مشکلات را حل کنند و پیشرفت های خارق العاده ای داشته باشند.

ایجاد سیستم های کسب و کار مؤثر تنها راه دستیابی به نتایجی است که سازگار ، قابل اندازه گیری و در نهایت به نفع مشتریان هستند. در واقع میتوان گفت که سیستم های تجاری مؤثر تنها روش عملی برای مدیریت جزئیات مهم عملکرد شما است. این جزئیات در زیر سیستم ها وجود دارند. یک کسب و کار ممکن است به صورت ساده با یک چک لیست در یک یا دو ساعت سیستمی شود  ولی در کسب و کارهای بزرگتر، سیستم ها پیچیده تر هستند و گاهی روزها و هفته ها به طول می انجامد. بهترین سیستم ها عناصری مانند طراحی ، زیرسیستمها، افراد ، کیفیت و سرعت را در نظر می گیرند.

بسیاری از شرکتهای موفق با یک سیستم نوآورانه کار خود را شروع کردند، برای مثال فست فود مک دونالد ، تحویل یک شبه فدرال اکسپرس و جستجوی اینترنت گوگل. این شرکت ها و هزاران مورد دیگر ، ثروت خود را از یک یا چند سیستم قابل توجه به دست آورده اند و بهتر از هر کس دیگری در بازار هدف خود به مشتریان خدمت می کنند.

 

مزایای سیستم سازی:

  • ناکارآمدی را از کسب و کار شما خارج می کنند
  • راه حلی برای ضعف رشد فروش ، حاشیه سود پایین ، عدم رضایت مشتری ، عملکرد ضعیف ، هزینه های بیش از حد، گردش پول ناکافی، گردش مالی کارمندان و خستگی روزانه است.
  • کمپانی شما همه انتظارات مشتری را برآورده کرده و حتی از آنها پیشی خواهد گرفت
  • شرکت شما همیشه کیفیت یکسانی تولید می کند
  • عملکرد کارمندان را بهبود می بخشد
  • هزینه های شما کاهش میابد.
  • شرکت شما تبدیل به یک تجارت سازمان یافته خواهد شد
  • سودآوری را افزایش می دهد

 

برای آشنایی بیشتر با سیستم سازی کسب وکارتان به وب سایت اقیانوس آبی

oghyanooseabi.com

سر بزنید.

  • پگاه جلالی