استخدام و مصاحبه تیم فروش برای هر کسب و کاری که امیدوار است در آینده قابل پیش بینی رشد کند، حیاتی است. اگر میترسید که تیم فروش شما آماده نباشد و به سختی شما را به آنجا برساند، ممکن است لازم باشد تغییراتی ایجاد کنید. با این حال، به جای اینکه خیلی سریع از تیم خود تسلیم شوید، می توانید با آموزش فروش به آنها کمک کنید تا مهارت های جدیدی بیاموزند و به فروشندگان بهتری تبدیل شوند.
برای موفقیت در دنیای فروش، فروشندگان به مهارت های متنوعی نیاز دارند. افراد بر اساس ویژگی های بالقوه و طبیعی خود برای مشاغل فروش سطح ابتدایی انتخاب می شوند. این نیاز به تنظیم دقیق مهارتهای خود را ایجاد میکند، جایی که آموزش فروش وارد میشود. با آموزش، فروشندگان میتوانند مهارتها و تکنیکهایی را بیاموزند که به آنها کمک میکند تا فروشندگان بهتری شوند.
با گنجاندن آموزش فروش در کسب و کار خود، تیم فروش و فرآیند فروش خود را بهبود می بخشید و در نهایت شرکت شما پیشرفت های چشمگیری را ثبت خواهد کرد.
چه در گذشته از برنامههای آموزشی فروش استفاده کرده باشید که بیاثر بودهاند، یا اگر در حال بررسی ایده گنجاندن آموزش فروش در کسبوکار خود هستید، امیدواریم این مقاله بینش ارزشمندی را ارائه دهد. پس با ما همراه باشید تا هشت مزیت برنامه های آموزشی فروش را بررسی کنیم.
1. فروشندگان حرفه ای می توانند معاملات بیشتری را ببندند
با توجه به اینکه فروشندگان شما مجموعه مهارت های خود را بهبود می بخشند، توانایی بیشتری در بستن معاملات پیدا می کنند. علاوه بر این، با گذراندن چندین جلسه آموزشی، فروشندگان شما تاکتیک های مختلف فروش را یاد خواهند گرفت. مجهز بودن به رویکردهای مختلف برای فروش یک محصول یا خدمات برای مقابله با مشتریان چالش برانگیز ضروری است.
بنابراین، با مجموعه ای از مهارت های جدید، فروشندگان احتمالاً اعتماد لازم برای بستن معاملات بزرگتر را به دست خواهند آورد. این کار بیشتر از بالا بردن مشخصات فروشنده موفق است. می تواند درآمد شرکت را تا حد زیادی افزایش دهد.
2. ایجاد روابط
علاوه بر بستن معاملات بیشتر، داشتن دورههای آموزشی فروش کامل توسط نمایندگان فروش میتواند به آنها مهارتهای فروش برای ایجاد و ایجاد روابط با مشتریان جدید و فعلی شما بدهد. بدون مشتری یا مشتری، کسب و کار شما سقوط می کند. بنابراین، با ارائه آموزش به کارکنان فعلی و استخدامهای جدید، میتوانید از طول عمر روابط حرفهای سازمان فروش خود محافظت کنید.
نه تنها آموزش فروش می تواند از روابط بین کسب و کار شما و مشتریان شما پشتیبانی کند، بلکه می تواند به روابط داخلی در محل کار نیز کمک کند. روابط کاری خوب بین کارکنان شما برای موفقیت شرکت شما بسیار مهم است. از آنجایی که کارکنان شما بزرگترین دارایی شما هستند، به آنها آموزش دهید تا به آنها در ایجاد و توسعه روابط خود با همسالان خود کمک کنید.
3. افزایش مهارت های ارتباطی
به طور معمول، یک حرفه ای فروش حداقل 75٪ از روز خود را صرف صحبت کردن می کند. چه با مشتریان صحبت کنید، چه مشتریان یا همکاران، این آمار اهمیت مهارت های ارتباطی را برجسته می کند. همه مدیران ارشد فروش موافق هستند که تبدیل شدن به یک فروشنده برتر. شما باید در ارتباطات متخصص شوید.
ارتباط نقش مهمی در هر تکنیک فروش و فرآیند فروش دارد - برای موفقیت ضروری است. با این حال، ارتباط چیزی فراتر از صحبت کردن است. همچنین به شدت شامل توانایی گوش دادن، لحن صدا و زبان بدن فرد می شود.
به عنوان مثال، گوش دادن به مشتریان بالقوه فروش و برقراری ارتباط با راه حل ها در پاسخ به چالش ها یا نیازهای آنها بسیار زیاد است. با این حال، هنگامی که درگیر فروش مشاوره ای، یا هر فرآیند فروش هستید، اگر حرفه ای فروش شما زبان بدن اشتباهی را بیان کند، با لحن خارج از لحن صحبت کند و در گوش دادن به آن غفلت کند، ممکن است تجارت را از دست بدهید. با این گفته، بسیار مهم است که آموزش را در سازمان خود نصب کنید تا مهارت های ارتباطی کارکنان خود را افزایش دهید.
4. از محصولات و خدمات خود آگاهی کسب کنید
برای اینکه تیم های فروش شما بتوانند محصولات و خدمات شما را به مشتریان جدید و فعلی بفروشند و به فروش برسانند، باید از نکات و نکاتی که شما ارائه می دهید مطلع باشند. بنابراین، هنگامی که استعداد جدیدی برای تقویت بخش فروش خود به دست می آورید، باید آموزش های داخلی داشته باشید تا اطمینان حاصل کنید که استخدام کنندگان شما به طور کامل درک می کنند و دانش عمیقی از آنچه می خواهید بفروشند دارند.
متخصصان فروش شما باید محصولات و خدمات شما را مانند پشت دست خود بدانند. اگر سطحی از تخصص را در کارکنان خود نصب نکنید، چگونه می توانید انتظار داشته باشید که استراتژی فروش شما دنبال شود و عملکرد فروش تیم شما فراتر از انتظارات باشد؟
برنامه های آموزشی در مورد آنچه می فروشید نباید کارکنان موجود یا با تجربه را حذف کنند. در صورت لزوم، مهارت مجدد یا آموزش مجدد تیم شما ضرری ندارد. کسب و کار شما ممکن است محصول جدیدی را معرفی کرده باشد، به خدمات ارائه شده خود اضافه کرده باشد یا در بازار جدیدی شروع به فعالیت کرده باشد. در این موارد، یک به روز رسانی به متخصصان فروش با تجربه شما کمک می کند.
5. بهره وری را افزایش می دهد
با تعبیه پشتیبانی آموزشی و توسعه در کسب و کار خود، می توانید شاهد افزایش بهره وری نیروی کار خود باشید. به عنوان مثال، فرض کنید یک فروشنده فعلی دارید که باید در یک حوزه فروش خاص مهارت داشته باشد. هنگامی که آنها آموزش های لازم را به پایان رساندند، بهره وری آنها به طور اجتناب ناپذیری افزایش می یابد زیرا آنها مهارت ها و تکنیک هایی را برای انجام کار روزانه خود به طور موثرتر به دست می آورند.
آموزش موثر همچنین می تواند تیم شما را برای کار موثرتر انگیزه دهد. به عنوان مثال، در مورد مدیریت زمان، آموزش فروش میتواند به استعداد شما این توانایی را بدهد که با اولویتبندی تکالیف و استفاده بهتر از زمان، مسئولیتها و وظایف بیشتری را بر عهده بگیرد. در نهایت، افزایش بهره وری کارکنان باعث افزایش درآمد کسب و کار شما می شود، بنابراین این جنبه از آموزش ارزش سرمایه گذاری را دارد.
6. روحیه شرکت را تقویت کنید
برنامه های آموزشی فروش می تواند عملکرد را تقویت و بهبود بخشد و همچنین باعث ایجاد حس اتحاد برای اعضای تیم فروش شما شود. با دیدن همتایانشان که نسخه های بهتری از خودشان هستند، فروشندگان شما به پیشرفت خود ادامه خواهند داد.
یک تیم فروش با سرعت بالا که تمام اهداف خود را در هم می شکند، تأثیر مثبتی بر شرکت خواهد داشت. این فراتر از منافع مالی آشکار است و می تواند به یک فرهنگ سالم و در عین حال رقابتی در شرکت کمک کند.
7. گردش کارکنان کاهش می یابد
کسانی که در فروش کار می کنند عموماً رقابتی هستند و می خواهند بهترین باشند. در نتیجه، فرصتهای توسعه شغلی چشمانداز جذابی برای فروشندگان است. از سوی دیگر، اگر آموزش فروش ارائه ندهید یا کارکنان را در داخل ارتقا دهید، فروشندگان جاه طلب تر شما وسوسه می شوند که در جستجوی فرصت هایی برای پیشرفت، آنجا را ترک کنند.
شایان ذکر است که ارتقاء مهارت فروشندگان فعلی شما مقرون به صرفه تر از انجام مداوم فرآیند استخدام برای استخدام کارکنان جدید است. به یاد داشته باشید، ارائه آموزش های فروش برای فروشندگان می تواند انگیزه خود را افزایش دهد و بهره وری، فروش و درآمد را افزایش دهد.
8. آموزش فروش به تحقق پتانسیل کمک می کند
با سرمایه گذاری در آموزش فروش، روی استعداد و کسب و کار خود سرمایه گذاری می کنید. خواه هدف شما بهبود فرآیندهای فروش داخلی، به دست آوردن مشتریان و مشتریان بیشتر، تقویت روحیه کارکنان یا حفظ استعداد باشد، روی آوردن به برنامه های آموزشی فروش همیشه یک گزینه قابل اعتماد برای کمک به شما برای رسیدن به جایی است که می خواهید باشید.
برخی از کسبوکارها و متخصصان فروش هنگام درخواست پشتیبانی تردید میکنند، زیرا فکر میکنند قبلاً در این صنعت متخصص هستند یا به این دلیل که آن را نشانهای از ضعف میدانند. ما اینجا هستیم تا به شما بگوییم که این طرز فکر اشتباه است. بله، شما می توانید در زمینه فروش متخصص باشید، اما این بدان معنا نیست که نمی توانید به دانش خود بیفزایید. آموزش و توسعه اضافی هرگز نباید به عنوان یک ضعف در نظر گرفته شود. بدون آن، چگونه به عنوان یک فرد رشد می کنیم؟
در نهایت، اگر میخواهید پتانسیل استعداد خود و کسبوکارتان را درک کنید، دوره آموزش فروش راهحل عالی است. که می توانید از سایت آموزش کسب و کار اقیانوس آبی آموزش ببینید.