آیا قصد دارید در دوره مدیریت منابع انسانی شرکت کنید؟ قطعاً تسلط بر دوره ای که ارزش جهانی دارد، تصمیم عاقلانه ای است. در یک محیط کسب و کار مدرن، منابع انسانی نقش حیاتی در رشد یک سازمان ایفا می کند. چندین شغل برای متخصصان منابع انسانی وجود دارد . مطالعه مدیریت منابع انسانی قبل از گرفتن یک موقعیت حرفه ای می تواند به اطمینان از ایجاد قوی ترین زمینه ممکن برای یک حرفه فوق العاده کمک کند. به همین ترتیب، اگر در حال حاضر در نقشهای منابع انسانی در سطوح پایینتر کار میکنید، ممکن است با مطالعه برای یک مدرک شناختهشده، چشماندازهای بالقوهتان به طور قابل توجهی بهبود یابد. در صورتی که قصد شرکت در دوره مدیریت منابع انسانی را دارید می توانید از اقیانوس آبی این دوره را تهیه کنید.
چرا شرکت ها مدیران منابع انسانی را استخدام می کنند؟
مدیران منابع انسانی مسئول استخدام اولیه و آموزش، مربیگری و توسعه مستمر، رسیدگی به شکایات کارکنان، رویه های انضباطی و سایر مسائل مربوط به اعضای نیروی کار هستند. تیم منابع انسانی یک شرکت می تواند اتفاقات را رقم بزند. شایستگی و توانایی آنها در مورد موفقیت یا نابودی یک شرکت تصمیم می گیرد. وظیفه یک مدیر منابع انسانی گرد هم آوردن منابع انسانی کلیدی به منظور ایجاد نیروی کار منسجم و کاربردی در محل است.
مزایای دوره های مدیریت منابع انسانی
بزرگترین مزیت انتخاب دوره های مدیریت منابع انسانی ارزش جهانی و ارتباط آن در سراسر جهان است. هر سازمانی برای ایجاد و بهینه سازی نیروی کار مربوطه خود همیشه به مدیران منابع انسانی با استعداد وابسته است.
- استخدام کارمند
- آموزش حین کار
- تضادها را مدیریت کنید و راه حل پیدا کنید
- کاهش گردش مالی کارکنان
- تعیین رضایت کارکنان
- ایجاد روابط
در اینجا برخی از مزایایی که متخصصان مدیریت منابع انسانی می توانند برای یک محل کار به ارمغان بیاورند را فهرست شده است. بیایید وارد جزئیات شویم.
1. استخدام کارمند
کارکرد اصلی نقش منابع انسانی استخدام افراد مناسب در کشتی است. این یک کار بسیار سخت و بدون یک متدولوژی استخدام مناسب است. در حالی که دوره مدیریت منابع انسانی را مطالعه می کنید، یاد می گیرید که وظیفه مهم استخدام را از طریق روش شناسی های موثر انجام دهید. این به شما کمک می کند تا در عرض چند روز به کاندیداهای مناسب نزدیک شوید و شرح شغلی کاملاً متناسب با هر نقش تعیین شده ایجاد کنید.
2. آموزش در محل کار
پس از استخدام، نقش یک HR این است که کارکنان جدید را آموزش دهد تا بدون هیچ مشکل مهمی در محل کار جا بیفتند. شما باید به آنها کمک کنید تا نقش های شغلی را درک کنند و وظایف خود را انجام دهند. شما باید در طول مدت تمرین آنها راندمان کاری آنها را بررسی کنید. این فرآیند فردیت محل کار را با حداکثر بهره وری حفظ می کند.
3. تضادها را مدیریت کنید و راه حل پیدا کنید
تضادهای محل کار اجتناب ناپذیر است، زیرا کارکنان دارای شخصیت، سبک زندگی و اخلاق کاری متفاوت هستند. بنابراین، چه تضاد بین کارمندان یا یک فرد در مدیریت ایجاد شود، شما باید بتوانید به طور مساوی به هر دو طرف کمک کنید و طرف را انتخاب نکنید. هنگامی که دوره مدیریت منابع انسانی را مطالعه می کنید، به شما آموزش داده می شود تا موقعیت های تعارض در محل کار را مدیریت کنید و راه حل هایی پیدا کنید. آموزش منابع انسانی می تواند به شما کمک کند مدیریت استراتژیک منابع انسانی، مدیریت رفتار سازمانی و موارد دیگر را بیاموزید.
4. کاهش گردش مالی کارکنان
قدرت یک نام تجاری یا کسب و کار تقریبا همیشه با قدرت نیروی کار آن تعیین می شود. نقش منابع انسانی کاهش جابجایی کارکنان است. اگر جابجایی کارکنان زیاد باشد، می تواند به سود شرکت آسیب برساند. اگر نقش یک مدیر منابع انسانی را بر عهده دارید، باید مطمئن شوید که کارمندان مناسبی را استخدام می کنید و آنها شرکت را ترک نمی کنند.
برای کاهش جابجایی کارکنان چه کارهایی می توانید انجام دهید؟
- مصاحبه کنید و نامزدها را با دقت انتخاب کنید.
- اطمینان حاصل کنید که آنها نه تنها مهارت های مناسب را دارند، بلکه بررسی کنید که آیا آنها با فرهنگ شرکت مطابقت دارند یا خیر.
- نقش آنها را به وضوح مشخص کنید.
- غرامت و مزایای مناسب را مشخص کنید.
- به نیازهای شخصی هر کارمند توجه کنید.
- یک صحبت شخصی مکرر داشته باشید و مطمئن شوید که آنها خوشحال هستند
5. تعیین رضایت کارکنان
مطالعه دوره مدیریت منابع انسانی به شما می آموزد که مسئولیت تعیین رضایت کارکنان را بر عهده بگیرید. شما یاد خواهید گرفت که چگونه نظرسنجی ها، گروه های متمرکز و استراتژی های مصاحبه راه اندازی کنید تا به شما در تعیین اینکه آیا کارمندان راضی هستند یا خیر.
نقش متخصصان منابع انسانی عبارت است از:
- برای تعیین علل اساسی نارضایتی کارکنان.
- مشکلات را حل کنید و با راه حل های خلاقانه به کارکنان انگیزه دهید.
- دریابید که کارکنان دقیقاً با چه مشکلاتی روبرو هستند.
- به دنبال راه هایی برای کمک به آنها در صورت نیاز باشید.
6. ایجاد روابط
محل کار خانه دوم بسیاری از مردم است. گاهی اوقات، مردم بیشتر وقت خود را در محل کار می گذرانند تا در خانه خود. بنابراین، روابط محل کار، صداقت و ارزش ها ضروری است. افراد شاد فضای کاری پربارتری را ایجاد می کنند. هیچ کس دوست ندارد در یک محیط پرتنش و خسته کننده کار کند. اولین قدم برای تبدیل شدن به یک متخصص منابع انسانی موفق، ایجاد یا ایجاد روابط خوب در محل کار است. ایجاد روابط سالم بین مشتریان، کارفرمایان و کارمندان آنها وظیفه اخلاقی شماست. با اجرای قوانین بدون آسیب رساندن به احساسات یا ارزش های کارکنان، تعادل کاری را حفظ کنید.
منبع : شرکت اقیانوس آبی - مرکز مشاوره و آموزش مدیریت کسب و کار