مقالات برتر شرکت اقیانوس آبی یزد

کسب و کارتان را با ما متحول کنید.

مقالات برتر شرکت اقیانوس آبی یزد

کسب و کارتان را با ما متحول کنید.

  • ۰
  • ۰

نیچ مارکتینگ چیست؟

فرض کنید می‌خواهید به یک بازار تازه وارد شوید و محصولات خود را در آن عرضه کنید. اما با یک چالش جدی روبرو هستید: رقبای بسیار قوی و بزرگی در آن حوزه وجود دارند؛ کسانی که شاید هزینه‌ی تبلیغات یک سال آن‌ها با فروش چند سال آتی شما برابری می‌کند.

استراتژی ورود به بازار شما چگونه باید باشد؟ چه‌ کاری می‌توانید انجام دهید که بدون برانگیختن حساسیت بزرگان، وارد بازار شوید؟

یکی از گزینه‌های رایج این است که به سراغ بخشی از بازار بروید که بزرگان به سراغ آن نرفته‌اند.

Niche Marketing ( بازاریابی جاویژه یا بازاریابی گوشه ای ) یعنی متمرکز کردن فعالیت های بازاریابی روی بخشی کوچک، مشخص و به خوبی تعریف شده از بازار. البته در واقعیت چیزی به عنوان «نیچ» در بازار وجود ندارد. بازاریابان نیچ را با تشخیص نیازها و خواسته هایی که تا بحال توسط دیگر شرکت ها به خوبی و یا اصلا برآورده نشده، “خلق” می کنند. به طور کلی در نیچ مارکتینگ ، سعی می کنیم به شرکتی بزرگ در بازاری کوچک تبدیل شویم.

همچنین نیچ مارکتینگ را می توان طرح بازاریابی هدفمندی دانست که روی بخش خاصی از بازار متمرکز می شود، این بخش از بازار پتانسیل بالایی در استفاده از محصول یا خدمات ما دارد. در نتیجه این نیچ مارکت است که ویژگی های مورد نیاز و نحوه توسعه محصول را تعیین می کند. همچنین نوع قیمت گذاری بیش از آنکه به کیفیت محصول بستگی داشته باشد، با نوع تقاضا و «شدت نیازی که محصول برآورده می کند» مرتبط است.

چرا باید از نیچ مارکتینگ استفاده کنیم؟

بازار رقابتی‌تان خلوت‌تر است
وقتی محصولی که تولید کرده‌اید یا خدماتی که ارائه می‌دهید، منحصر به فرد باشد؛ کمپانی‌های کمتری می‌توانند با شما رقابت کنند. بازار هرچه خلوت‌تر باشد برای شما بهتر است، زیرا دیگر نیازی نیست که هر روز قیمت‌های رقبای خود را بررسی کنید و مدام در کار هم سرک بکشید تا مبادا یکی از دیگری عقب بیفتد.

به سرمایۀ کمی نیاز دارید
نفوذ در یک بازار وسیع قطعا کار آسانی نیست و به سرمایه و انرژی زیادی نیاز دارد. اما اگر تمرکزتان را تنها روی گوشۀ کوچکی از بازار معطوف کنید، قطعا با سرمایۀ اندک هم می‌توانید کسب و کارتان را راه‌اندازی کنید و از آن کسب درآمد کنید. مثل بسیاری از کسب و کارهایی را که می‌بینیم با سرمایۀ خیلی کم از صفر شروع کرده و به جایگاه و درآمد خوبی هم رسیده‌اند. 

 

برای آشنایی کامل با  نیچ مارکتینگ و مثالهایی از آن oghyanooseabi.com را ببینید. تکنیک بازاریابی گوشه ای در تمام کسب و کارها قابل اجرا است و دانستن آن برای هر صاحب کسب و کاری مهم است. 

  • ۰۰/۰۱/۳۰
  • پگاه جلالی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی