تعیین استراتژی قیمت گذاری (Pricing) میتواند کاری سخت و چالشبرانگیز باشد. هیچ راه فراری هم از آن نیست. در نهایت همه ما مجبور هستیم برای محصولات و خدمات خود قیمت بگذاریم. پس سوال این است که چگونه می توانیم اینکار را به بهترین نحو انجام دهیم؟
یکی از راه های متقاعد کردن مشتریان برای خرید، تکنیک های قیمت گذاری است. اگر بتوانید در قیمت گذاری و البته ارائه قیمت کمی دقت و ظرافت به خرج بدهید، می توانید بر روی مشتریان خودتان تاثیر گذاشته و آن ها را برای خرید ترغیب کنید. ما باید وضعیت بازار، مشتریان و رقبا را به درستی ارزیابی کنیم، هزینه های خود را بشناسیم و بر اساس این اطلاعات تصمیم خود را بگیریم.
هیچ فرمول جادویی ای هم وجود ندارد که بخواهیم بر اساس آن عمل کنیم. پس تنها راه برای رسیدن به قیمت های ایده آل این است که کمی وقت بگذارید و با قیمت گذاری خود بازی کنید. یکی از مشکلاتی که اکثر فروشندگان با آن سرو کار دارند قیمت کالاست،به محض اینکه قیمت را اعلام می کنند یا مشتری نسبت به قیمت گارد می گیرد یا خیلی سریع محیط را ترک می کند.
در فضای تجارت، قیمت گذاری محصولات و خدمات تنها یک الگوی سادهی قدیمی (هزینهی تمامشده + سود) نیست، بلکه بخش مهمی از بازاریابی است که به نوع کسبوکار، وضعیت بازار و مصرفکننده بستگی دارد. صاحبان کسبوکارها با در نظر گرفتن عوامل زیادی مانند هزینهی تولید و توزیع، رقبا، موقعیت استراتژیک و مشتریان هدف، باید بتوانند بهترین استراتژی برای قیمت گذاری محصولات خود را پیدا کنند تا بیشترین سود را ببرند. روش های قیمت گذاری محصولات و خدمات باید بهگونهای باشد تا مشتریان ارزش محصول را درک کنند و یا به خرید آن تشویق شوند.
برای اشنایی با نحوه درست قیمت دادن به مشتری oghyanooseabi.com را ببینید تا با زمان و لحن درست قیمت دادن به مشتری و بهترین نوع قیمت گذاری آشنا شوید.
- ۰۰/۰۱/۳۰