چگونه می توانید به 5٪ خوش شانس بپیوندید و محصول یا خدمات جدید خود را برای موفقیت تنظیم کنید؟ بخوانید تا متوجه شوید! همچنین می توانید برای کمپین معرفی محصول جدید به اقیانوس آبی مراجعه کنید.
عرضه محصول جدید چیست و چگونه برای آن آماده شویم؟
ایجاد یک محصول جدید یک چیز بزرگ است. معمولاً هماهنگی آماده سازی بین افراد زیادی ماه ها طول می کشد و هزینه زیادی هم دارد. اما، هیچ کدام بدون افرادی که از آن محصول جدید استفاده خواهند کرد، مهم نیست. به همین دلیل است که راه اندازی آن به درستی در راس کار قرار دارد.
عرضه محصول جدید فرآیندی برای معرفی یک محصول جدید به بازار است. این فرآیند شامل آماده سازی محصول، قرار دادن آن و انتقال آن به مشتریان بالقوه با استفاده از ارتباطات بازاریابی است.
اولین قدم برای آماده شدن برای عرضه محصول جدید، شناخت مخاطبان و نیازهای آنهاست. برای به دست آوردن این دانش ارزشمند، به عنوان مثال می توانید از ابزارهای نظارت بر رسانه های اجتماعی استفاده کنید یا تحقیقات بازار را در مورد یک موضوع خاص انجام دهید.
همچنین باید بدانید که هدفتان چیست و میخواهید مشتریانتان چگونه برند شما را با این محصول جدید تجربه کنند.
علاوه بر این، آزمایش بازار برای مشاهده واکنش مردم و اینکه آیا علاقه ای به این محصول جدید وجود دارد نیز چیزی است که باید در نظر بگیرید. می توانید این کار را با ایجاد نظرسنجی، پرسشنامه یا گروه های متمرکز انجام دهید. چنین بینشهایی میتوانند راهاندازی بعدی شما را ایجاد یا شکست دهند، بنابراین در طول مسیر به این مرحله فکر کنید! بیایید قدمهایی را برای کمیپین راهاندازی محصول موفق برداریم.
چه چیزی باعث موفقیت یک محصول در راه اندازی می شود؟
حرکات و ترفندهای زیادی وجود دارد که می توانید قبل، در حین و بلافاصله پس از راه اندازی یک محصول جدید به سراغ آنها بروید.
اینها شامل ایجاد هیجان و کنجکاوی در مورد محصولات یا خدمات جدید، فعال بودن در رسانه های اجتماعی، و درگیر شدن با فعالیت های مختلف مانند بازاریابی تأثیرگذار، تا پیگیری آنچه مردم در مورد برند شما و پیشنهاد جدید می گویند، می شود.
همه این عناصر در کنار هم به راه اندازی محصول شما معنای عمیق تری می بخشد - قابل مشاهده تر می شود، مشتریان بالقوه زیادی را جذب می کند و شما را برای موفقیت بزرگ آماده می کند. در اینجا چیزی است که برای راه اندازی محصول جدید خود باید در نظر داشته باشید.
چگونه برای عرضه محصول جدید آماده شویم
همانطور که اشاره کردیم، راه اندازی محصول جدید مستلزم تمرکز بر بازاریابی جامع است. به ویژه، وظیفه شما این است که محصول یا خدمات جدید را به گونه ای تبلیغ کنید که فوراً در اطراف آن سروصدا ایجاد کند.
از ابراز علاقه اولیه، از طریق بازدید از وب سایت یا فروشگاه شما، تا دریافت ایمیل "از سفارش شما متشکرم" - ممکن است مشتریان بالقوه شما مدت زیادی طول بکشد تا کل این فرآیند را با موفقیت طی کنند. این یکی از دلایلی است که برای تقویت فعالیت های روابط عمومی و بازاریابی شما بسیار مهم است.
در اینجا کاری است که می توانید انجام دهید.
یک کمپین تبلیغاتی راه اندازی کنید
یک کمپین تیزر یکی از راههای ایجاد انتظار برای محصول جدید است. ایده پشت آن این است که به مردم فقط یک نگاه اجمالی از آنچه می توانند از محصول جدید شما انتظار داشته باشند ارائه دهید، اما نه بیش از حد. شما نمی خواهید آنها قبل از انتشار محصول شما همه چیز را بدانند.
کمپین های تیزر در بین شرکت ها در هر اندازه و جایگاه بسیار موفق و محبوب هستند. این یک بازی روانی است؛ شما مردم را اذیت می کنید تا توجه آنها را جلب کنید. از آنجایی که آنها همه چیز را در مورد محصول آینده شما نمیدانند، میخواهند تا تاریخ انتشار منتظر بمانند تا پازلی را که در ذهنشان ایجاد کردهاید پر کنند.
می توانیم اپل، نایک و ردبول را به عنوان مثال در نظر بگیریم. هر زمان که محصول جدیدی راه اندازی می کنند، کمپین های تبلیغاتی را در پلتفرم هایی مانند فیس بوک، توییتر یا یوتیوب ایجاد می کنند.
تعلیق بسازید
هنگام انتشار تیزرها، باید به دنبال ایجاد تعلیق نیز باشید. وقتی محصول جدیدی را عرضه می کنید، تعلیق باعث علاقه مردم می شود.
این باعث می شود که آنها بخواهند در مورد محصول شما بیشتر بدانند. حتی ممکن است آنها را به خرید آن وادار کند.
راه های زیادی برای ایجاد تعلیق در هنگام عرضه یک محصول جدید وجود دارد. به عنوان مثال، شما می توانید:
- یک شمارش معکوس برای تاریخ راه اندازی ایجاد کنید،
- انتشار تیزر در شبکه های اجتماعی،
- یک خبرنامه ایمیلی همراه با تکه هایی از اطلاعات مربوط به تاریخ عرضه و محصول جدید خود ارسال کنید
امکانات بی پایان هستند و تخیل شما تنها محدودیت است.
انواع مختلف محتوا ایجاد کنید
شرکت ها هر روز محصولات جدیدی را عرضه می کنند. اما همه راه اندازی ها موفقیت آمیز نیستند. تنها قرار دادن یک محصول در عصر دیجیتال کافی نیست. بازاریابی محتوا بخشی جدایی ناپذیر از عرضه هر محصول جدید است – و این توصیه بعدی ما است.
تولید محتوا به شما کمک می کند تا مخاطبان هدف خود و نیازهای آنها را بهتر درک کنید. همچنین شما را قادر می سازد تا ویژگی ها و مزایای محصول خود را به طور موثرتری به مشتریان منتقل کنید. محتوای شما باید جذاب باشد و هدف آن جلب توجه مخاطبان باشد.
اگر میخواهید محصولتان موفق شود، انواع مختلفی از محتوای مبتنی بر محصول ایجاد کنید. ویدئوها، انواع تصاویر و متن باید تمرکز شما را داشته باشند.
شما باید به بازاریابی ویدئویی توجه ویژه ای داشته باشید. تحقیقات نشان می دهد که در سال 2020، 96 درصد از مصرف کنندگان شروع به مصرف بیشتر محتوای ویدیویی آنلاین کردند. علاوه بر این، از هر 10 بیننده 9 نفر گفتند که می خواهند ویدیوهای بیشتری از مارک ها و مشاغل ببینند!
همچنین به خاطر داشته باشید که در سال 2022، یک فرد به طور متوسط روزانه حداقل 1 ساعت و 40 دقیقه را صرف تماشای ویدیوهای آنلاین می کند.
اگرچه باید بیشتر بر روی بازاریابی ویدیویی تمرکز کنید، سایر اشکال محتوا را نادیده نگیرید.
از اینفلوئنسر مارکتینگ استفاده کنید
اینفلوئنسر مارکتینگ نوعی بازاریابی است که در آن شما با اینفلوئنسرهایی که دنبال کنندگان زیادی در شبکه های اجتماعی دارند شریک می شوید. شما می توانید از اینفلوئنسر مارکتینگ برای تبلیغ محصول یا برند خود استفاده کنید.
استفاده از اینفلوئنسر مارکتینگ برای کسب و کار شما مزایای زیادی دارد. یکی از اصلی ترین آنها این است که می تواند بسیار ارزان تر از سایر روش های تبلیغاتی باشد و همچنین می تواند موثرتر باشد.
همچنین شایان ذکر است که انواع مختلفی از اینفلوئنسرها وجود دارد، بنابراین باید بتوانید فردی را پیدا کنید که متناسب با نیازهای شما و متناسب با بودجه شما باشد.
اولین گام در هنگام استفاده از اینفلوئنسر مارکتینگ این است که نوع اینفلوئنسر مناسب برای شما و آنچه که آنها در ازای مشارکت خود نیاز دارند را شناسایی کنید. به عنوان مثال، برخی از افراد ممکن است در ازای آن فقط پول بخواهند، در حالی که دیگران ممکن است محصولات رایگان یا تخفیف بخواهند.
یک هدیه سازماندهی کنید
هدیه یک راه عالی برای تبلیغ برند شما است. با هدایا، شرکت ها جوایز خاصی را به صورت رایگان اهدا می کنند تا به محصول شما علاقه مند شوند و خریداران بالقوه را متقاعد کنند که ارزش توجه آنها را دارد.
شما باید درست زمانی که می خواهید محصول را راه اندازی کنید، یک هدیه سازماندهی کنید تا محصول خود را متمایز کنید. به این ترتیب، مردم با نام تجاری شما درگیر می شوند و درست قبل از شروع فروش یک محصول یا خدمات، اخباری را در مورد آنچه که شما باید ارائه دهید منتشر کنند.
چنین هدیه ای می تواند به صورت آنلاین و همچنین آفلاین انجام شود. شما باید موفقیت بزرگی را ببینید تا زمانی که آن را در پرتو ابتکار ارتقاء هیجان انگیز و جذاب کنید.
فراموش نکنید که چنین هدایایی می تواند علاقه به محصول شما را افزایش دهد و همچنین به شما کمک کند:
- دنبال کنندگان جدید به دست آورید،
- تقویت وفاداری مشتریان فعلی،
- آگاهی از برند را افزایش دهید
و خیلی بیشتر!
چالش ایجاد کنید
هنگام صحبت در مورد روندهای آنلاین، ذکر چالش ها مهم است.
بسیاری از صنایع از چالش ها استفاده می کنند. صنعت موسیقی نمونه خوبی است. هنگامی که هنرمندان قرار است آهنگ جدیدی را منتشر کنند، یک راه بسیار موثر برای تبلیغ آن ایجاد یک چالش TikTok است. هنگامی که روند TikTok ویروسی شود، اعداد همچنان در حال افزایش و افزایش خواهند بود.
البته، هنگام ایجاد یک چالش، ضروری است که تحقیق کنید و ببینید که مخاطبان هدف شما از کدام پلتفرمها بیشتر استفاده میکنند. تبلیغ سرویسهای خود مثلاً در TikTok و LinkedIn یکسان نیست، زیرا آنها دارای قالبهای مختلف پستها و میانگین سنی متفاوت مخاطبان هستند.
درگیر کردن افراد در رسانه های اجتماعی به شما کمک می کند تا اطلاعات مربوط به محصول خود را گسترش دهید. البته، باید مطمئن شوید که آنها کلمات مثبتی را در پستهای رسانههای اجتماعی، نظرات، انجمنهای آنلاین و غیره منتشر میکنند، با اطمینان از اینکه محصول شما نیازهای گروه هدف شما را برآورده میکند.
اما، چگونه میتوانید همه چیزهایی را که دنیای آنلاین درباره شما میگوید، بدانید؟ در اینجا پاسخ است.
افکار عمومی را در مورد محصول جدید خود رصد کنید
تمام ایده های بالا برای تبلیغ محصول جدید شما کافی نیست. همانطور که اشاره کردیم، شما همچنین باید بدانید که مردم در مورد محصول جدید شما و فعالیتهای آنلاینی که برای تبلیغ آن استفاده کردهاید، چه احساسی دارند.
این می تواند به شما کمک کند تا تلاش های روابط عمومی و بازاریابی فعلی خود را بهبود بخشید و نشان دهد که چگونه بهترین راه اندازی محصول را در آینده انجام دهید.
امروزه، بسیاری از کسبوکارها نام برند، محصول، افراد کلیدی یا رقبای خود را در رسانههای اجتماعی رصد میکنند. دانستن آنچه مردم در مورد شما به صورت آنلاین می گویند به شما کمک می کند فضایی برای بهبود پیدا کنید و اینکه چه ابزارهای ارتباطی برای مخاطبان آنلاین شما کاربرد بیشتری دارد.
منبع: اقیانوس آبی - مرکز راه اندازی و طراحی کمپین تبلیغاتی برای کسب و کار ها
- ۰۱/۰۸/۱۶