مقالات برتر شرکت اقیانوس آبی یزد

کسب و کارتان را با ما متحول کنید.

مقالات برتر شرکت اقیانوس آبی یزد

کسب و کارتان را با ما متحول کنید.

  • ۰
  • ۰

تا به حال، باید خود را به نوعی سبک مدیریتی طبقه بندی کرده باشید. مهم است که محرک های خود را بشناسید تا بتوانید به طور مؤثرتری با کارمندان خود کار کنید. مدیران از انواع راه‌ها برای شناسایی سبک مدیریتی خود استفاده می‌کنند، اما من ارزیابی رفتاری DiSC را موثرترین روش تشخیص داده‌ام.

DiSC مخفف چهار محرک رفتاری اصلی است: تسلط، نفوذ، وظیفه شناسی و ثبات. مدیران مسلط نظر خود را به شیوه ای جسورانه و با اعتماد به نفس بیان می کنند. افرادی که بر تأثیرگذاری متمرکز هستند اغلب احساسات را با کار ترکیب می کنند و به ایجاد روابط با همکاران اهمیت می دهند. کسانی که با وظیفه شناسی هدایت می شوند، دقت و جزئیات را بر هر چیز دیگری ترجیح می دهند. آنها در هنگام ابراز احساسات مردد و مراقب هستند. رویکرد شخصیتی ثابت به عنوان یک روش ثابت کار می کند. آنها آسان گیر، متین و همکار هستند.

برای خرید کتاب مدل جهانی دیسک به سایت اقیانوس ابی مراجعه کنید.

طبق یک وبلاگ اخیر در Hubspot، اگر انجام نداده‌اید یا نمی‌توانید ارزیابی DISC را انجام دهید، دو سؤال زیر معمولاً می‌تواند به شناسایی سبک مدیریت شما کمک کند:

  1. آیا شما بازتر (با احساس) هستید یا محافظت شده (کنترل شده)؟
  2. آیا شما مستقیم تر هستید (سریع تر) یا غیر مستقیم (با سرعت آهسته تر)؟

پس از پاسخ دادن به این سوالات، می توانید سبک مدیریت خود را پیدا کنید:

  • مستقیم و نگهبانی D
  • مستقیم و باز I
  • غیر مستقیم و باز S
  • غیر مستقیم و محافظت شده C

هنگامی که مدل رفتاری خود را پیدا کردید، می توانید سبک خود را بپذیرید و شیوه مدیریت کارکنان خود را تنظیم کنید.

 

اگر کارگردانی مسلط هستید (D)


شما بسیار رقابتی هستید و انتظارات بسیار بالایی از خود و اعضای تیم خود دارید. شما نظر خود را بیان می کنید و در مورد کارهایی که باید تکمیل شوند، خواستار هستید. با وجود اینکه تمایل دارید سبکی کاملاً آگاهانه داشته باشید، به خاطر داشته باشید که کارکنان شما نیز احساسی دارند. راه های زیادی برای استفاده از این ویژگی ها برای بهبود مشارکت کارکنان وجود دارد.

شروع کنید به اشتباهات به عنوان اشتباهاتی که فقط یک بار اتفاق می افتد. همه آن‌ها را می‌سازند و اگر شروع به پذیرش آن کنید، با همکارانتان رودررو خواهید شد. دو راه وجود دارد که مدیران مسلط می توانند مثبت اندیشی و رشد دیگران را تشویق کنند: با تبریک به آنها در صورت عملکرد خوب و دادن نظرات و راهنمایی های مستقیم به تیم رهبری، اما سپس اجازه دادن به آنها به روش خودشان. قابل اعتماد باشید و تعهد و مشارکت کارکنان را به دست آورید.

اگر شما یک کارگر تأثیرگذار هستید (I)


کارمندان شما به دنبال ایده ها و هماهنگی شما هستند - هماهنگی یکی از نقاط قوت شما نیست. سعی کنید سازماندهی بیشتری داشته باشید، خواه تقویم شخصی خود را ایجاد کنید، فهرستی تهیه کنید یا اهداف خود را در صفحه گسترده اولویت بندی کنید. تغییرات ساده ای مانند این، هم برای شما و هم برای کارکنانتان مفید خواهد بود.

آن‌ها شما را فردی خوش‌آمد و خوشایند می‌بینند، اما گاهی اوقات می‌تواند به غیرقابل اعتماد بودن تبدیل شود. توپ را رها نکن اگر شروع به به تعویق انداختن کنید یا قول هایی بدهید که نمی توانید به آنها عمل کنید، همکارانتان ایمان خود را از دست خواهند داد. همانطور که گفتم، شما دوست دارید دیگران را خوشحال کنید - همیشه این اتفاق نمی افتد. مهم است که آن را به خاطر بسپارید. تعارض را در آغوش بگیرید و به جای اینکه امیدوار باشید از بین برود، با آن برخورد کنید.

اگر یک مدیر ثابت هستید (S)


حساس بودن به احساسات کارمندان بزرگترین قدرت شماست. شما تقریباً برعکس یک کارگردان مسلط هستید (D). شما مدیر بسیار محبوبی هستید، اما تمرکز شما اکنون باید این باشد که به یک مدیر موثر و محبوب تبدیل شوید. زمان آن رسیده است که پوست ضخیم‌تری داشته باشید، با اولین نظر منفی که به سراغتان می‌آید.

قاطع تر باشید، شروع به ریسک کنید و با افکار خود بازتر باشید. این تغییرات کوچک به شما کمک می کند اعتبار کسب کنید و وضعیت تیم را بهبود بخشید.

 

اگر یک متفکر وظیفه شناس هستید (C)


شما دائماً الهام می گیرید و تلاش می کنید هر روز بزرگتر و بهتر شوید. در حالی که این کار به کارمندان شما انگیزه می دهد، آنها همچنین ممکن است احساس کنند که هرگز نمی توانند شما را راضی کنند. چیزی که به کاهش ناامیدی آنها کمک می کند، کاهش نیاز شما به کنترل و ملایم کردن انتقاد شما است. سعی کنید در دفتر قدم بزنید و ببینید که همه در حال انجام چه کاری هستند.

تاکید کنید که اگرچه استانداردهای بالایی دارید، اما هر بار به کمال نیاز ندارد. این باعث می شود که نه تنها استرس را از کارمندان خود، بلکه شما نیز دور کنید.

مهم نیست که در چه دسته‌ای قرار می‌گیرید، باز بودن برای تغییر و انطباق برای خیر شرکت به افزایش مشارکت کارکنان کمک می‌کند. به علایق، سؤالات، نقاط قوت و ضعف آنها گوش دهید - آنها را خوشحال تر و خوشحال تر می کنید که نه تنها با شما، بلکه با شرکت شما نیز همکاری کنند.

برگرفته از دوره رفتارشناسی با ابزار دیسک اقیانوس آبی

  • ۰۱/۰۹/۱۵
  • پگاه جلالی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی