مقالات برتر شرکت اقیانوس آبی یزد

کسب و کارتان را با ما متحول کنید.

مقالات برتر شرکت اقیانوس آبی یزد

کسب و کارتان را با ما متحول کنید.

  • ۰
  • ۰

در این مقاله به تفصیل هفت مرحله نحوه انتخاب اسم برند /ایجاد برند یا نام محصول را توضیح می‌دهد. در نهایت میتوانید با مراجعه به سایت آموزش کسب و کار اقیانوس آبی برای انتخاب اسم برند خود کمک بخواهید.

choose-a-brand-name

7 مرحله برای انتخاب نام برند یا محصول

مرحله 1: استراتژی و پیام خود را توسعه دهید

اولین قدم این است که استراتژی و پیام خود را توسعه دهید. جهت، پیام رسانی و موقعیت یابی به هدایت نامگذاری کسب و کار شما کمک می کند. اگر نام با یکی از آن جنبه‌ها مطابقت ندارد، آن را پرتاب کنید.

برای برند خود، باید ارزش پیشنهادی آن را تعیین کنید و اینکه چه چیزی آن را در مقایسه با سایرین در بازار منحصر به فرد می کند.

مرحله 2: تحقیقات بازار

قبل از شروع به طوفان فکری، می خواهید تحقیقات بازار پس زمینه ای را انجام دهید. تحقیقات بازار به شما کمک می‌کند تا مشکلات بالقوه یک نام را شناسایی کنید (مثلاً که قبلاً دارای علامت تجاری است) و به شما درک درستی از رقابت، مخاطبان و انواع نام‌های موفق می‌دهد. هنگامی که بازار خود را به طور کامل درک کردید، می توانید یک نام تجاری موثر ایجاد کنید.

یک استراتژی این است که شکاف ها و فرصت ها را در زمینه خود شناسایی کنید و نام تجاری ایجاد کنید که این شکاف ها را پر کند.

مرحله 3: طوفان فکری نام برند

اکنون باید آماده شروع طوفان فکری باشید! همه را برای به حداکثر رساندن قدرت مغز و خلاقیت درگیر کنید. در این مرحله، هر ایده ای برای امکان پذیر است. سعی کن زود قضاوت نکنی یک فکر به ظاهر مضحک می تواند به نام درست تبدیل شود.

وقتی به نام ها فکر می کنید، از همه جهات روی برند تمرکز کنید و به همه مخاطبان هدف فکر کنید. اگر می توانید، از مشتریان یا اشخاص ثالثی که صنعت شما را می شناسند، بینشی در مورد ایده های خود کسب کنید.

مرحله 4: یک لیست کوتاه ایجاد کنید

هنگامی که فهرست اسامی غول‌پیکر خود را به دست آوردید، زمان آن است که موارد را محدود کنید. برخی از آنها را فوراً رد خواهید کرد، برخی دیگر "برنده" خواهند بود و برخی ممکن است در مورد آنها مطمئن نباشید. اگر کمک کرد، 3 لیست جداگانه ایجاد کنید: بله، شاید، نه، و هر نام را در یک دسته قرار دهید. از آنجا به لیست ممکن نگاه کنید و هر نام را به لیست بله یا خیر منتقل کنید.

در نهایت باید حدود 8-12 نام در لیست کوتاه خود داشته باشید. اینها باید اسامی باشند که بتوانند در آزمون زمان مقاومت کنند و از طریق تغییرات بازار، گسترش نام تجاری، گسترش جغرافیایی، روندها، مدها و غیره کار کنند.

مرحله 5: جستجو در دسترس بودن علامت تجاری

هر نام را در لیست کوتاه خود انتخاب کنید و علامت تجاری آن نام (و انواع آن) را جستجو کنید. پایگاه داده علائم تجاری را جستجو کنید تا ببینید آیا نام های موجود در لیست شما دارای علامت تجاری هستند یا خیر. همچنین باید مطمئن شوید که این نام قوانین خاصی را برای نام‌ها در صنعت شما نقض نمی‌کند.

علاوه بر تأیید در دسترس بودن علامت تجاری، باید یک جستجوی آنلاین سریع برای نام انجام دهید تا ببینید چه چیزی به دست می آید. همچنین، بررسی کنید که آیا نام دامنه برای هر نام موجود است یا خیر. (در دسترس بودن نام دامنه لزوماً یک معامله قطعی نیست، اما خوب است بدانید که آیا رایگان است یا خیر).

مرحله 6: فهرست خود را اصلاح کنید

بر اساس نتایج مرحله 5، لیست شما احتمالا کمی کوتاهتر خواهد بود. هر نام را با دقت در نظر بگیرید و یک لیست جدید با 3-5 نام برتر خود ایجاد کنید.

مرحله 7: تصمیم خود را بگیرید

لیست نهایی اسامی را مرور کنید و تصمیم بگیرید. اگر زمان و بودجه اجازه می دهد، بازار را با چند نام آزمایش کنید. آرم و بسته بندی ایجاد کنید و ببینید چه چیزی بیشتر مورد توجه مصرف کنندگان است.

پس از تصمیم گیری نهایی، حتما از نام، لوگو، بسته بندی و غیره جدید به طور مداوم استفاده کنید.

منبع: اقیانوس آبی - مرکز برندینگ و مدیریت کسب و کار

  • ۰۱/۰۹/۲۵
  • پگاه جلالی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی