مقالات برتر شرکت اقیانوس آبی یزد

کسب و کارتان را با ما متحول کنید.

مقالات برتر شرکت اقیانوس آبی یزد

کسب و کارتان را با ما متحول کنید.

۲ مطلب در مهر ۱۴۰۱ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

تست DISC چیست؟

رفتار شناسی disc بر اساس کار ویلیام مولتون مارستون، روانشناس که نظریه DISC را ایجاد کرده است. مدل DISC بر چهار عامل DISC به نام‌های تسلط (D)، تأثیر (I)، ثبات (S) و وظیفه‌شناسی (C) متمرکز است.

هر فردی مجموعه ای از ارزش ها، باورها و دیدگاه های خود را دارد. ممکن است همیشه موافق نباشیم، اما ابزارهایی وجود دارند که می‌توانند تعاملات استرس‌زا را آسان‌تر کنند. این به درک و به کارگیری همدلی در رفتار روزمره شما برمی گردد. همدلی توانایی به اشتراک گذاشتن و درک احساسات دیگران است. به کارگیری همدلی این است که بتوانیم دیدگاه دیگری را به روشی معتبر ببینیم.

 

چرا از تست DISC استفاده کنیم؟

زیرا همدلی را آموزش می دهد. ارزیابی DISC بهترین منبع برای یک فرد است تا بفهمد چگونه رفتار خود را در موقعیت مناسب قرار دهد.

مدل رفتاری disc به ما ارزیابی انعطاف‌پذیرتر و ابزارهایی برای درک و برقراری ارتباط مؤثرتر در زندگی پرمشغله و پرمشغله خود می‌دهد.

هرچه بیشتر در مورد سایر انواع DISC بیاموزید، بهتر می توانید درک کنید که چگونه قابل دسترس باشید، چگونه قاطعانه تر باشید، چگونه مراقب خود را کاهش دهید، و چگونه دیگران را برای شنیدن ایده های خود جذب کنید.

شخصیت D

فردی که از نظر تسلط رتبه بالایی دارد و به عنوان تیپ شخصیتی "D" شناخته می شود، احتمالا مستقیم، قاطع، مستقل و قاطع است. آن‌ها رقبای سرسختی هستند که با اهداف و چالش‌های جاه‌طلبانه شکوفا می‌شوند و زمانی که نیاز به تکمیل یک کار دارند، عمل را بر تحلیل ترجیح می‌دهند. وقتی نظرشان را بیان می کنند یا سوال می پرسند منظورشان تجارت است.

تیپ‌های D مسلط نیز معمولاً با تعارض راحت هستند و ممکن است بیشتر از سایر سبک‌های شخصیتی منفعل‌تر فشار بیاورند تا اراده خود را ابراز کنند و کنترل موقعیتی را در دست بگیرند، که می‌تواند به سایر افراد محتاط‌تر کمک کند تا برای رشد شخصی تلاش کنند.

چهار شرط برای شناسایی D:

رقابتی / پرماجرا / ماجراجو / قاطع

خلق و خوی

یک شخصیت D معمولاً با اطمینان صحبت می‌کند، اما به سرعت مکالمه‌ای را که به جایی نمی‌برد پایان می‌دهد. ایده‌های آن‌ها سطح بالا، صاحب نظر و گاهی صریح خواهد بود، اما شما معمولاً در درک موضع آنها در مورد یک موضوع مشکلی نخواهید داشت.

Dها کمتر تمایل دارند در یک موقعیت راحت شوند. در عوض، نگرش‌های قاطعانه آن‌ها را به سمت مسئولیت هدایت می‌کند، اغلب قبل از ارزیابی کامل سناریو. مراقب نوع D در یک ماموریت باشید. هنگامی که هدف در نظر گرفته شد، چیز کمی وجود دارد که می تواند آنها را متوقف کند. با این حال، اگر فکر می‌کنند که کار را سریع‌تر انجام می‌دهد، به چشم‌انداز بیرونی باز هستند.

به طور خلاصه، تیپ های شخصیتی D، افراد بسیار رقابتی هستند که اغلب مسئولیت را بر عهده می گیرند و نقش های رهبری را ترجیح می دهند.

سبک ارتباطی

همانطور که در عمل، کسی که تسلط بالایی را آزمایش می‌کند، تا حد امکان مؤثرتر ارتباط برقرار می‌کند. جملات کوتاه و تجاری مانند روش طبیعی D برای پاسخ دادن یا دادن دستورالعمل است. یک شخصیت D به جهان به صورت گسترده نگاه می کند و ترجیح می دهد، حتی درخواست می کند، از جزئیات صرف نظر کند.

انتظار نداشته باشید که با شخصیت D صحبت کنید. از دیدگاه آنها، شوخی های سبک اتلاف وقت است و گفتگو را به سمت هیچ عملی سوق نمی دهد.

چهار توصیف آسان برای به خاطر سپردن

  • شخصیت D آنقدر بر موفقیت متمرکز است که بیشتر مکالمات بر نتایج متمرکز می شود و روش را نادیده می گیرد
  • یک شخصیت D اغلب استراتژی و منطق را نادیده می گیرد، در عوض ترجیح می دهد آن را در همان حال کشف کند
  • Dها افراد بسیار عینی هستند. آنها بر اساس احساسات تصمیم نمی گیرند.
  • شخصیت های D با سرعت بسیار بالایی حرکت می کنند و از فعالیت های بدنی لذت می برند

شخصیت I

افرادی که دارای "نفوذ" بالایی هستند و به عنوان شخصیت های من شناخته می شوند، اغلب سرگرمی را دوست دارند. آنها با اعتماد به نفس، جذاب و بسیار نزدیک هستند. این افراد عاشق محیط های اجتماعی هستند و برای ارتباط با دیگران ارزش قائل هستند، همیشه به دنبال گسترش شبکه و حلقه های اجتماعی خود هستند و از گذراندن وقت با افراد جدید لذت می برند. آنها برای کشف ایده‌های تازه و شروع پروژه‌های جدید هیجان‌زده می‌شوند و احتمالاً بین آنچه که روی آن کار می‌کنند، جهش می‌کنند. من دوست دارم چند کار را انجام دهم و به طور همزمان در بسیاری از چیزها حضور داشته باشم.

افرادی که از نظر تأثیرگذاری امتیاز بالایی دارند، معمولاً غیررسمی، خونگرم و خوش برخورد هستند. آنها علاقه خالصانه ای به احساسات دیگران دارند و بسیاری از نقاط قوت آنها در توانایی آنها در برقراری ارتباط با دیگران نهفته است.

شخصیت های نوع I احتمالا از بودن در کنار گروه بزرگی از مردم لذت می برند. آن‌ها تمایل دارند با سایر افراد اجتماعی و گشاده‌نظر به خوبی کار کنند و زمانی که بخشی از یک تیم مشارکتی باشند، احتمالاً پیشرفت خواهند کرد. صراحت و آگاهی اجتماعی آنها برای کسانی که با آنها تعامل دارند جذاب تلقی می شود.

چهار شرط برای شناسایی یک I:

فراگیر / خلاق / برونگرا / پرحرف

خلق و خوی

نمایش شخصیت های اعتماد به نفس بسیار آشکار است. آنها افرادی برون گرا و پرحرف هستند که تمایل به داشتن انرژی زیادی دارند. آنها احتمالاً در هر موقعیتی که در آن قرار می گیرند، تعامل مثبتی خواهند داشت. آنها پردازنده های خارجی هستند، به این معنی که با صدای بلند فکر می کنند و ممکن است افکار و احساسات خود را بسیار صادقانه به اشتراک بگذارند. من دارای مهارت های ارتباطی قابل توجهی هستم. این توانایی طبیعی همراه با تمرکز آنها بر افرادی که در اطرافشان هستند، رهبران عالی می شوند.

بهترین راه برای شناسایی شخصیت من این است که آنها را تماشا کنید که وارد اتاق می شوند. آنها قبل از نشستن بر صندلی خود یا برقراری گفتگو بدون هیچ تردیدی به همه سلام می کنند و خود را به همه معرفی می کنند. نگرش اجتماعی و رویکرد گرم آنها می تواند به آنها کمک کند تا تأثیر مثبتی بر دیگران بگذارند.

سبک ارتباطی

من شخصیت ها دوست دارند در مورد هر چیزی و همه چیز صحبت کنند. آنها رسا هستند و اغلب با دستان خود اشاره می کنند و از حالات چهره برای انتقال پیام خود استفاده می کنند. زمانی که با شخصیت من کار می کنید، حتی در یک محیط حرفه ای، زمان زیادی را برای مکالمه اجتماعی بگذارید. من عاشق طوفان فکری و همکاری هستم، اما از گرفتن تصمیمات بزرگ در محل اجتناب می کنم. اگرچه آنها به طور طبیعی نافذ هستند، اما افرادی بصری هستند که دوست دارند همه چیزهایی را که در ابتدا مورد بحث قرار گرفت، بخوانند.

چهار توصیف آسان برای به خاطر سپردن

  • شخصیت I ها برای حفظ یک محیط مثبت سخت کار خواهند کرد
  • I از جذابیت طبیعی و مهارت های ارتباطی آنها برای تأثیرگذاری بر دیگران استفاده خواهم کرد، به ویژه از نظر دیدن دیدگاه آنها
  • شخصیت های I با تایید رشد می کنند و با قدردانی عمومی انگیزه می گیرند
  • شخصیت‌های I عاشق طوفان فکری و پروژه‌های جدید هستند و می‌توانند خیلی سریع کارهای خود را انجام دهند 

شخصیت S

کسانی که ثبات زیادی از خود نشان می دهند و به عنوان شخصیت های S شناخته می شوند، به طور طبیعی افرادی محتاط هستند که به دنبال افراد حمایت کننده، ثابت و وفادار مشابهی در روابط خود می گردند. بسیاری از نقاط قوت تیپ های S در مهارت های افراد صبور آنها نهفته است. آنها به خاطر همدردی با دیدگاه های دیگران و همچنین داشتن توانایی های قوی گوش دادن فعال شناخته می شوند که به محیط ها و موقعیت های آرام و پایدار کمک می کند که به ایجاد آنها کمک می کند. این کیفیت ثابت باعث می شود که S در موقعیت هایی که به مهارت های دیپلماتیک، همکاری و قضاوت شخصیت نیاز دارند، عالی باشند.

در حالی که یک شخصیت S ممکن است منتظر شخص دیگری باشد تا یک رابطه را آغاز کند، آنها برای حفظ روابط پس از برقراری ارتباط بسیار قابل اعتماد هستند. همانطور که گفته شد، از آنجایی که آنها سرمایه گذاری هنگفت را روی گروه کوچکی از افراد ترجیح می دهند، حلقه های دوستان آنها معمولاً کوچک و بسیار تنگ است. آنها همچنین ممکن است زمان زیادی را برای آشنایی با همکاران خود صرف کنند. S به شدت وفادار هستند و برای حفظ روابط نزدیک با افرادی که در طول زمان برایشان ارزش قائل شده اند سخت تلاش می کنند.

چهار شرط برای شناسایی یک S:

صبور / اطمینان بخش / میانجی / روشمند

خلق و خوی

افراد با شخصیت تیپ S افرادی آرام هستند که در تمام گفتار و اعمال خود از نیت استفاده می کنند. ثبات طبیعی آنها می تواند به خوبی به آنها خدمت کند. آنها در پاسخ های خود صبور و مهربان هستند و در تمام کارهایی که انجام می دهند کاملاً متفکر هستند. آنها تمایل به داشتن نگرش مثبت دارند و به طور طبیعی ملایم هستند. نوع S می تواند برای افراد جدید و محیط های جدید باز باشد، اما برای ارزیابی موقعیت و سازگاری نیاز به زمان دارد. طبیعت محفوظ آنها اغلب می تواند به اشتباه به عنوان سردی تعبیر شود، چیزی که اکثر S برای غلبه بر آن تلاش می کنند. شخصیت های S دوست دارند به طور پیوسته و بدون وقفه از بیرون کار کنند و به طور ثابت در برابر تغییرات و درگیری مقاومت می کنند.

شخصیت‌های S، تیپ‌های برون‌گرا را متعادل می‌کنند و از آنهایی حمایت می‌کنند که تحلیلی‌تر هستند. آنها حامیان واقعی ما هستند.

سبک ارتباطی

شخصیت‌های S اغلب به نرمی صحبت می‌شوند. ویژگی های محفوظ آنها اغلب می تواند رسمی باشد، به ویژه در نوشتن. مهم است که در اولین برخوردهای متقابل با یک شخصیت S بیش از حد قوی نباشید. در عوض، S ترجیح می دهند از طریق گفتگوی معنادارتر اعتماد و صمیمیت ایجاد کنند. توجه به این نکته هنگام کار با شخصیت S مهم است زیرا تیپ‌های کارآمدتر ممکن است نیاز به حکایات شخصی و صحبت‌های کوچک را نادیده بگیرند و مستقیماً به اصل یک موضوع هجوم ببرند. هنگام برقراری ارتباط با شخصیت های تیپ S، روی استفاده از زبان دوستانه و رویکرد گرم تمرکز کنید.

شخصیت C

شخصیت C ها بسیار تحلیلی هستند و به سمت فرآیند، ساختار و قوانین جذب می شوند. Cها به شدت شک دارند و از منطق برای تصمیم گیری عینی استفاده می کنند، نه اینکه تحت تاثیر احساسات قرار گیرند. نقاط قوت آنها احتمالاً در توانایی آنها برای تفکر درباره تصمیماتشان نهفته است. اگر داده‌ها منطق جدیدی را بیان کنند، یک شخصیت C می‌تواند انعطاف‌پذیر باشد و ذهن خود را به سرعت تغییر دهد. توانایی آنها در تفکر عمیق در مورد مسائل کمک می کند تا هر نوع C به یک حلال عالی مشکل تبدیل شود. آنها اغلب مخترع هستند و به دنبال راه حل های دقیق برای مشکلات و پروژه هایی هستند که به آنها سپرده شده است.

از آنجا که آنها به طور طبیعی مشاهده می کنند، شخصیت های نوع C احتمالاً سؤالات زیادی می پرسند و به دنبال پاسخ های روشن هستند. اگرچه آنها اغلب ترجیح می دهند به جای گروهی به تنهایی کار کنند، اما تمایل دارند با کسی که قادر به پاسخگویی به سوالات با جزئیات است، از ادعاها با شواهد پشتیبانی می کند و یک حلال طبیعی مشکل است، خوب کار کنند. آنها ممکن است از عضویت در تیمی لذت ببرند که به آنها استقلال می دهد و در عین حال به حل مشکلات با منطق و دقت کمک می کند.

چهار شرط برای شناسایی یک C:

دقیق/تحلیلی/ساختارمند/هدفمند

خلق و خوی

شخصیت C ها افرادی محفوظ و مستقل هستند که معمولاً ترجیح می دهند برای مدت طولانی کار متمرکز به طور مستقل کار کنند تا چند کار. اگرچه آنها از مکالمات طولانی و متفکرانه در مورد موضوعات پیچیده لذت می برند، یک شخصیت C معمولاً با رفتار ثابت و رواقی مشخص می شود که گاهی اوقات ممکن است رباتیک به نظر برسد. Cها اغلب با یافتن علایق مشترک با افراد اطراف خود ارتباط برقرار می کنند که می تواند در بحث های مفصل و عمیق مورد بحث قرار گیرد. آنها به ندرت حکایات شخصی را بی دلیل ارائه می کنند.

سبک ارتباطی

شخصیت‌ (personalities) های C بسیار عینی هستند و ممکن است از عطف زیاد در گفتار طبیعی خود استفاده نکنند. آنها می توانند خشک و دور به نظر برسند تا زمانی که علاقه یا ایده ای مشابه آنها را تحریک کند. آنها از تجزیه و تحلیل طولانی و کامل لذت می برند، اما از صحبت های کوچک اجتناب می کنند، زیرا در بیشتر مواقع آنها را ناراحت می کند. به دلیل مقدار زمانی که یک شخصیت C برای تجزیه و تحلیل جزئیات صرف می کند، اغلب ممکن است بدبین به نظر برسند. این لزوما درست نیست، اما برای یک شخصیت C، واقعیت ها واقعیت هستند. بحث کردن با این نوع منطق مبتنی بر داده سخت است.

چهار توصیف آسان برای به خاطر سپردن

یک شخصیت C از حقایق و منطق تحلیلی برای توضیح تقریباً هر موقعیتی در زندگی خود استفاده می کند

نوع C معمولاً به حقایق، ارقام و دقت مربوط می شود

C-شخصیت ها احتمالاً سؤالات زیادی می پرسند

شخصیت های C در ایجاد و اجرای قوانین عالی هستند. برای نادیده گرفتن حواس‌پرتی‌ها و ماندن در مسیر می‌توان روی آنها حساب کرد.

منبع : دوره رفتارشناسی با ابزار دیسک اقیانوس آبی

  • پگاه جلالی
  • ۰
  • ۰

رشد کسب و کار همیشه اولویت اصلی است، اما در حالی که بسیاری به دنبال جذب مشتری جدید هستند، فرصت‌هایی برای افزایش فروش با مشتریان فعلی از دست رفته است. تعدادی استراتژی وجود دارد که ثابت می کند افزایش فروش فقط با ارتباط با مشتریان فعلی، اغلب آسان تر و سریع تر است.

اگر می‌خواهید نحوه افزایش تعداد مشتریان را بیاموزید، سپس استراتژی‌های برتری را که شرکت‌ها برای ایجاد وفاداری بیشتر مشتری، افزایش سفارش‌های مجدد و افزودن محصولات و خدمات جدید برای افزایش هزینه‌های مشتریان فعلی استفاده می‌کنند، بخوانید.

نحوه افزایش فروش با مشتریان فعلی

یکی از بهترین راه‌ها برای افزایش درآمد از مشتریان فعلی، ایجاد این روابط است. شاید این مشتریان بدون اینکه متوجه باشند نیاز به خدمات اضافی دارند. در اینجا چند راه برای بازاریابی برای مشتریان فعلی و بهبود درآمد آورده شده است.

1. با تحقیقات بازار فرصت ها را بیابید

اگر نمی‌دانید از کجا شروع کنید، همیشه می‌توانید به فروش و تجزیه و تحلیل فعلی خود نگاهی بیندازید تا در پایگاه مشتریان خود به سرنخ‌هایی دست پیدا کنید. استفاده از تحقیقات بازار برای جلب نظر مشتریانی که ممکن است به راه‌حل‌های بیشتری نیاز داشته باشند، مهم است.

  1. هنگام بررسی تجزیه و تحلیل و تحقیقات بازار، این نکات را در نظر داشته باشید:
  2. ابتدا یک تحلیل بازار برای شناسایی فرصت ها انجام دهید.
  3. از نظرسنجی‌ها، ارتباط با ایمیل، گروه‌های متمرکز و مصاحبه‌ها برای تعیین دقیق آنچه که مخاطبان شما به دنبال آن هستند، استفاده کنید.
  4. نظرات، نظرات و سایر موارد ذکر شده در مورد نام تجاری خود را بخوانید تا بفهمید مشتریان در همه پلتفرم ها چه چیزی می خواهند.
  5. آیا مشتریان خود را در مقابل رقبا از دست می دهید؟ تجزیه و تحلیل رقبا را انجام دهید تا ببینید این شرکت ها از چه خدمات یا پیشنهادهای بازاریابی برای جذب مشتریان شما به سمت آنها استفاده می کنند.
  6. از Google Analytics استفاده کنید تا بدانید مشتریان از کجا آمده اند و روی چه خدماتی در وب سایت شما بیشتر کلیک می کنند.
  7. برای یافتن فرصت‌های بیشتر، به میانگین ارزش سفارش خود نگاه کنید و بر اساس ویژگی‌های جمعیتی و جغرافیایی تقسیم‌بندی کنید.

سفر مشتری خود را آزمایش کنید و ببینید آیا فرصت‌های فروش بالا وجود دارد، خواه یک پاپ آپ در وب سایت شما، موارد مرتبط در صفحات محصول یا حتی یک سری اتوماسیون ایمیل برای آموزش مشتریان در مورد خدمات جدید.

هنگامی که تحقیقات بازار را انجام دادید و مشتریان خود را کمی بهتر درک کردید، باید اهدافی را برای بازگشت سرمایه تعیین کنید. ارزش فعلی مشتری مادام العمر شما چیست؟ دوست دارید چه چیزی باشد؟ شناسایی این اهداف راهنمایی می کند که چگونه خدمات و محصولات اضافی را برای مشتریان فعلی بازاریابی می کنید.

2. مشتریان فعلی خود را بیشتر درگیر کنید

در بسیاری از موارد، کسب و کارها از دریافت فروش از مشتری خوشحال می شوند، اما نباید به همین جا ختم شود. بهترین کاری که می توانید پس از فروش انجام دهید این است که در تماس بمانید و محصولات یا خدمات دیگری را ارائه دهید که به خرید مشتریان شما مربوط می شود.

یکی از راه های انجام این کار، اتوماسیون بازاریابی است. بازاریابی ایمیلی ابزار قدرتمندی است و می‌توانید ایمیل‌ها را طوری تنظیم کنید که به‌طور خودکار اجرا شوند و پیشنهاداتی را پس از فروش ارسال کنید که ممکن است مشتری دوست داشته باشد. اینها پیام‌های هدفمندی هستند که از داده‌های تعاملات قبلی برای مشخص کردن مشتریانی که ممکن است بخواهند دوباره خرید کنند، استفاده می‌کنند.

همچنین می‌توانید از ابزارهای اتوماسیون برای تقسیم‌بندی پایگاه مشتریان خود و ارسال پیام به آنها برای آموزش خدمات جدید استفاده کنید. همچنین یک راه عالی برای بهبود خدمات مشتری است.

یکی از راه‌های افزایش فروش، ارسال پیام‌های پیگیری از طریق فرآیند خرید و ارسال، و همچنین پیام تشکر با برخی خدمات یا محصولات دیگر است که به آنچه خریداری کرده‌اند مربوط می‌شود.

3. نیازهای مداوم مشتری را شناسایی کنید

آیا مشتریان شما از گزینه اشتراک سود می برند؟ شاید بتوانید با نمایه هایی که تمایل به خرج کردن بیشتر دارند، یک تجربه شخصی متناسب با مشتریان فعلی ارائه دهید. حتی ممکن است بخواهید از مخاطبان خود نظرسنجی یا نظرسنجی کنید تا بفهمید آنها به دنبال چه هستند.

با این حال، می‌توانید به خریدها و تجزیه و تحلیل‌های گذشته نگاهی بیندازید تا جمعیت‌شناسی مشتری را شناسایی کنید، سپس به مشکلات خاصی که به نظر می‌رسد مشتریان با آن‌ها مواجه هستند، رسیدگی کنید. در برخی موارد، پیگیری مشتری پس از فروش برای دیدن اینکه آیا به کمک نیاز دارد یا خیر و در صورتی که تجربه آنها را بهبود بخشد، ارائه خدمات اضافی ممکن است به سادگی یک تماس تلفنی باشد.

اکثر مشتریانی که خدمات شما را دوست دارند برای خرید بیشتر بازخواهند گشت، اما اغلب به یادآوری راه حل های دیگری که ارائه می کنید نیاز دارند. به عنوان مثال، مشتری در حال خرید مرطوب کننده برای پوست خشک ممکن است به آموزش بیشتر در مورد مشکلات مربوط به پوست خشک نیاز داشته باشد. می‌توانید محتوای شخصی‌شده را از طریق ایمیل ارائه دهید و محصولات بیشتری را در محتوای خود پیشنهاد دهید.

4. برنامه های وفاداری مشتری

بسیاری از شرکت‌ها برنامه‌های وفاداری را آغاز کرده‌اند که در آن مشتریان برای هزینه‌های بیشتر با کسب‌وکار شما پاداش دریافت می‌کنند. عضویت آنها ممکن است شامل تخفیف، پیشنهادات ویژه یا نسخه های انحصاری باشد. ایجاد یک برنامه وفاداری که با علایق آنها صحبت می کند و آنها را درگیر نگه می دارد و در عین حال برای خریدهای بیشتر به آنها پاداش می دهد، مهم است.

علاوه بر این، شما همچنین می توانید مشوق هایی را برای ارجاع مشتری ارائه دهید. خدمات اشتراک غذا باعث می شود که هر عضو یک پیوند شخصی داشته باشد که برای آنها جوایزی کسب می کند و در عین حال لباس های جدید را به تجارت شما ارجاع می دهد.

5. محصولات و خدمات خود را به روز کنید

آخرین باری که یک محصول و خدمات را به روز کردید کی بود؟ اگر شاهد کاهش فروش هستید یا اینکه محصولات خاصی راکد شده‌اند، ممکن است این محصول قدیمی شده باشد یا سایر کسب‌وکارها محصول مشابهی را برای ارائه به مخاطبان هدف شما ایجاد کرده‌اند. در این موارد، شما همچنین می توانید به مشتریان فعلی خود مراجعه کنید تا بفهمید چه محصولات و خدماتی را بیشتر به بازار عرضه کنید، چه محصولات جدیدی را ارائه دهید و چه کالاهایی را باید حذف کنید.

مواردی که به نظر می‌رسد مشتریان نادیده گرفته می‌شوند ممکن است نیاز به به‌روزرسانی داشته باشند، اما ممکن است این موارد در صورتی که برای تولید شما هزینه دارند حذف شوند و منجر به فروش کم یا بدون فروش شوند. در واقع، محصولات با نرخ فروش پایین اغلب بیش از ارزششان مشکل دارند. علاوه بر این، مشتریان ممکن است به طور کامل از این محصولات در وب سایت شما صرف نظر کنند، بنابراین تبلیغ چیزی که اکثر مخاطبان شما نمی خرند چه فایده ای دارد؟

همیشه ایده خوبی است که از مشتریان نظرسنجی کنید یا نظرات را قبل از به روز رسانی محصولات خود بررسی کنید. می توانید متوجه شوید که فقط یک تغییر جزئی منجر به فروش بیشتر می شود.

6. هر زمان که می توانید، متقابل بفروشید و بفروشید

وقتی مشتری از شما خریدی انجام می دهد، آیا این جمله را دنبال می کنید که "چه کار دیگری می توانم برای شما انجام دهم؟" اکنون زمان آن است که مشتریان را با موارد دیگری که ممکن است دوست دارند خیره کنید. یک راه عالی برای انجام این کار، پیشنهاد تشویقی یا تخفیف برای خرید بیشتر است.

افزایش فروش تنها یک راه برای افزایش سفارشات شماست. شما همچنین می خواهید بسته به نوع کسب و کاری که دارید، فروش متقابل انجام دهید. به عنوان مثال، صاحبان سالن می توانند رنگ مو و مدل مو و همچنین محصولات آرایشی را بفروشند. اگر مشتری معمولاً برای برش و رنگ مراجعه می‌کند، محصولاتی را پیشنهاد کنید تا به او کمک کنید آن رنگی را که می‌فروشید حفظ کند.

بیایید کسب و کار خود را بازاریابی کنیم و ROI خود را بهبود دهیم

بازاریابی برای مشتریان فعلی (current customers) نه تنها فروش را افزایش می دهد، بلکه ارزش طول عمر مشتری را نیز افزایش می دهد و به شما در دستیابی به بازگشت سرمایه بهتر کمک می کند. راه های زیادی برای افزایش فروش به مشتریان فعلی از طریق وب سایت، رسانه های اجتماعی و حتی همگام سازی لیست های محلی برای بهبود ترافیک مشتریان محلی وجود دارد. 

  • پگاه جلالی