مقالات برتر شرکت اقیانوس آبی یزد

کسب و کارتان را با ما متحول کنید.

مقالات برتر شرکت اقیانوس آبی یزد

کسب و کارتان را با ما متحول کنید.

۵ مطلب در آبان ۱۴۰۱ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

چگونه می توانید به 5٪ خوش شانس بپیوندید و محصول یا خدمات جدید خود را برای موفقیت تنظیم کنید؟ بخوانید تا متوجه شوید! همچنین می توانید برای کمپین معرفی محصول جدید به اقیانوس آبی مراجعه کنید.

کمپین معرفی محصول جدید

عرضه محصول جدید چیست و چگونه برای آن آماده شویم؟

ایجاد یک محصول جدید یک چیز بزرگ است. معمولاً هماهنگی آماده سازی بین افراد زیادی ماه ها طول می کشد و هزینه زیادی هم دارد. اما، هیچ کدام بدون افرادی که از آن محصول جدید استفاده خواهند کرد، مهم نیست. به همین دلیل است که راه اندازی آن به درستی در راس کار قرار دارد.

عرضه محصول جدید فرآیندی برای معرفی یک محصول جدید به بازار است. این فرآیند شامل آماده سازی محصول، قرار دادن آن و انتقال آن به مشتریان بالقوه با استفاده از ارتباطات بازاریابی است.

 

اولین قدم برای آماده شدن برای عرضه محصول جدید، شناخت مخاطبان و نیازهای آنهاست. برای به دست آوردن این دانش ارزشمند، به عنوان مثال می توانید از ابزارهای نظارت بر رسانه های اجتماعی استفاده کنید یا تحقیقات بازار را در مورد یک موضوع خاص انجام دهید.

همچنین باید بدانید که هدفتان چیست و می‌خواهید مشتریانتان چگونه برند شما را با این محصول جدید تجربه کنند.

علاوه بر این، آزمایش بازار برای مشاهده واکنش مردم و اینکه آیا علاقه ای به این محصول جدید وجود دارد نیز چیزی است که باید در نظر بگیرید. می توانید این کار را با ایجاد نظرسنجی، پرسشنامه یا گروه های متمرکز انجام دهید. چنین بینش‌هایی می‌توانند راه‌اندازی بعدی شما را ایجاد یا شکست دهند، بنابراین در طول مسیر به این مرحله فکر کنید! بیایید قدم‌هایی را برای کمیپین راه‌اندازی محصول موفق برداریم.

چه چیزی باعث موفقیت یک محصول در راه اندازی می شود؟

حرکات و ترفندهای زیادی وجود دارد که می توانید قبل، در حین و بلافاصله پس از راه اندازی یک محصول جدید به سراغ آنها بروید.

اینها شامل ایجاد هیجان و کنجکاوی در مورد محصولات یا خدمات جدید، فعال بودن در رسانه های اجتماعی، و درگیر شدن با فعالیت های مختلف مانند بازاریابی تأثیرگذار، تا پیگیری آنچه مردم در مورد برند شما و پیشنهاد جدید می گویند، می شود.

همه این عناصر در کنار هم به راه اندازی محصول شما معنای عمیق تری می بخشد - قابل مشاهده تر می شود، مشتریان بالقوه زیادی را جذب می کند و شما را برای موفقیت بزرگ آماده می کند. در اینجا چیزی است که برای راه اندازی محصول جدید خود باید در نظر داشته باشید.

چگونه برای عرضه محصول جدید آماده شویم

همانطور که اشاره کردیم، راه اندازی محصول جدید مستلزم تمرکز بر بازاریابی جامع است. به ویژه، وظیفه شما این است که محصول یا خدمات جدید را به گونه ای تبلیغ کنید که فوراً در اطراف آن سروصدا ایجاد کند.

از ابراز علاقه اولیه، از طریق بازدید از وب سایت یا فروشگاه شما، تا دریافت ایمیل "از سفارش شما متشکرم" - ممکن است مشتریان بالقوه شما مدت زیادی طول بکشد تا کل این فرآیند را با موفقیت طی کنند. این یکی از دلایلی است که برای تقویت فعالیت های روابط عمومی و بازاریابی شما بسیار مهم است.

در اینجا کاری است که می توانید انجام دهید.

یک کمپین تبلیغاتی راه اندازی کنید

یک کمپین تیزر یکی از راه‌های ایجاد انتظار برای محصول جدید است. ایده پشت آن این است که به مردم فقط یک نگاه اجمالی از آنچه می توانند از محصول جدید شما انتظار داشته باشند ارائه دهید، اما نه بیش از حد. شما نمی خواهید آنها قبل از انتشار محصول شما همه چیز را بدانند.

کمپین های تیزر در بین شرکت ها در هر اندازه و جایگاه بسیار موفق و محبوب هستند. این یک بازی روانی است؛ شما مردم را اذیت می کنید تا توجه آنها را جلب کنید. از آنجایی که آنها همه چیز را در مورد محصول آینده شما نمی‌دانند، می‌خواهند تا تاریخ انتشار منتظر بمانند تا پازلی را که در ذهنشان ایجاد کرده‌اید پر کنند.

می توانیم اپل، نایک و ردبول را به عنوان مثال در نظر بگیریم. هر زمان که محصول جدیدی راه اندازی می کنند، کمپین های تبلیغاتی را در پلتفرم هایی مانند فیس بوک، توییتر یا یوتیوب ایجاد می کنند.

تعلیق بسازید

هنگام انتشار تیزرها، باید به دنبال ایجاد تعلیق نیز باشید. وقتی محصول جدیدی را عرضه می کنید، تعلیق باعث علاقه مردم می شود.

این باعث می شود که آنها بخواهند در مورد محصول شما بیشتر بدانند. حتی ممکن است آنها را به خرید آن وادار کند.

راه های زیادی برای ایجاد تعلیق در هنگام عرضه یک محصول جدید وجود دارد. به عنوان مثال، شما می توانید:

  • یک شمارش معکوس برای تاریخ راه اندازی ایجاد کنید،
  • انتشار تیزر در شبکه های اجتماعی،
  • یک خبرنامه ایمیلی همراه با تکه هایی از اطلاعات مربوط به تاریخ عرضه و محصول جدید خود ارسال کنید

امکانات بی پایان هستند و تخیل شما تنها محدودیت است.

انواع مختلف محتوا ایجاد کنید

شرکت ها هر روز محصولات جدیدی را عرضه می کنند. اما همه راه اندازی ها موفقیت آمیز نیستند. تنها قرار دادن یک محصول در عصر دیجیتال کافی نیست. بازاریابی محتوا بخشی جدایی ناپذیر از عرضه هر محصول جدید است و این توصیه بعدی ما است.

تولید محتوا به شما کمک می کند تا مخاطبان هدف خود و نیازهای آنها را بهتر درک کنید. همچنین شما را قادر می سازد تا ویژگی ها و مزایای محصول خود را به طور موثرتری به مشتریان منتقل کنید. محتوای شما باید جذاب باشد و هدف آن جلب توجه مخاطبان باشد.

اگر می‌خواهید محصولتان موفق شود، انواع مختلفی از محتوای مبتنی بر محصول ایجاد کنید. ویدئوها، انواع تصاویر و متن باید تمرکز شما را داشته باشند.

شما باید به بازاریابی ویدئویی توجه ویژه ای داشته باشید. تحقیقات نشان می دهد که در سال 2020، 96 درصد از مصرف کنندگان شروع به مصرف بیشتر محتوای ویدیویی آنلاین کردند. علاوه بر این، از هر 10 بیننده 9 نفر گفتند که می خواهند ویدیوهای بیشتری از مارک ها و مشاغل ببینند!

همچنین به خاطر داشته باشید که در سال 2022، یک فرد به طور متوسط ​​روزانه حداقل 1 ساعت و 40 دقیقه را صرف تماشای ویدیوهای آنلاین می کند.

اگرچه باید بیشتر بر روی بازاریابی ویدیویی تمرکز کنید، سایر اشکال محتوا را نادیده نگیرید.

از اینفلوئنسر مارکتینگ استفاده کنید

اینفلوئنسر مارکتینگ نوعی بازاریابی است که در آن شما با اینفلوئنسرهایی که دنبال کنندگان زیادی در شبکه های اجتماعی دارند شریک می شوید. شما می توانید از اینفلوئنسر مارکتینگ برای تبلیغ محصول یا برند خود استفاده کنید.

استفاده از اینفلوئنسر مارکتینگ برای کسب و کار شما مزایای زیادی دارد. یکی از اصلی ترین آنها این است که می تواند بسیار ارزان تر از سایر روش های تبلیغاتی باشد و همچنین می تواند موثرتر باشد.

همچنین شایان ذکر است که انواع مختلفی از اینفلوئنسرها وجود دارد، بنابراین باید بتوانید فردی را پیدا کنید که متناسب با نیازهای شما و متناسب با بودجه شما باشد.

اولین گام در هنگام استفاده از اینفلوئنسر مارکتینگ این است که نوع اینفلوئنسر مناسب برای شما و آنچه که آنها در ازای مشارکت خود نیاز دارند را شناسایی کنید. به عنوان مثال، برخی از افراد ممکن است در ازای آن فقط پول بخواهند، در حالی که دیگران ممکن است محصولات رایگان یا تخفیف بخواهند.

یک هدیه سازماندهی کنید

هدیه یک راه عالی برای تبلیغ برند شما است. با هدایا، شرکت ها جوایز خاصی را به صورت رایگان اهدا می کنند تا به محصول شما علاقه مند شوند و خریداران بالقوه را متقاعد کنند که ارزش توجه آنها را دارد.

شما باید درست زمانی که می خواهید محصول را راه اندازی کنید، یک هدیه سازماندهی کنید تا محصول خود را متمایز کنید. به این ترتیب، مردم با نام تجاری شما درگیر می شوند و درست قبل از شروع فروش یک محصول یا خدمات، اخباری را در مورد آنچه که شما باید ارائه دهید منتشر کنند.

چنین هدیه ای می تواند به صورت آنلاین و همچنین آفلاین انجام شود. شما باید موفقیت بزرگی را ببینید تا زمانی که آن را در پرتو ابتکار ارتقاء هیجان انگیز و جذاب کنید.

فراموش نکنید که چنین هدایایی می تواند علاقه به محصول شما را افزایش دهد و همچنین به شما کمک کند:

  • دنبال کنندگان جدید به دست آورید،
  • تقویت وفاداری مشتریان فعلی،
  • آگاهی از برند را افزایش دهید

و خیلی بیشتر!

چالش ایجاد کنید

هنگام صحبت در مورد روندهای آنلاین، ذکر چالش ها مهم است.

بسیاری از صنایع از چالش ها استفاده می کنند. صنعت موسیقی نمونه خوبی است. هنگامی که هنرمندان قرار است آهنگ جدیدی را منتشر کنند، یک راه بسیار موثر برای تبلیغ آن ایجاد یک چالش TikTok است. هنگامی که روند TikTok ویروسی شود، اعداد همچنان در حال افزایش و افزایش خواهند بود.

البته، هنگام ایجاد یک چالش، ضروری است که تحقیق کنید و ببینید که مخاطبان هدف شما از کدام پلتفرم‌ها بیشتر استفاده می‌کنند. تبلیغ سرویس‌های خود مثلاً در TikTok و LinkedIn یکسان نیست، زیرا آنها دارای قالب‌های مختلف پست‌ها و میانگین سنی متفاوت مخاطبان هستند.

درگیر کردن افراد در رسانه های اجتماعی به شما کمک می کند تا اطلاعات مربوط به محصول خود را گسترش دهید. البته، باید مطمئن شوید که آنها کلمات مثبتی را در پست‌های رسانه‌های اجتماعی، نظرات، انجمن‌های آنلاین و غیره منتشر می‌کنند، با اطمینان از اینکه محصول شما نیازهای گروه هدف شما را برآورده می‌کند.

اما، چگونه می‌توانید همه چیزهایی را که دنیای آنلاین درباره شما می‌گوید، بدانید؟ در اینجا پاسخ است.

افکار عمومی را در مورد محصول جدید خود رصد کنید

تمام ایده های بالا برای تبلیغ محصول جدید شما کافی نیست. همانطور که اشاره کردیم، شما همچنین باید بدانید که مردم در مورد محصول جدید شما و فعالیت‌های آنلاینی که برای تبلیغ آن استفاده کرده‌اید، چه احساسی دارند.

این می تواند به شما کمک کند تا تلاش های روابط عمومی و بازاریابی فعلی خود را بهبود بخشید و نشان دهد که چگونه بهترین راه اندازی محصول را در آینده انجام دهید.

امروزه، بسیاری از کسب‌وکارها نام برند، محصول، افراد کلیدی یا رقبای خود را در رسانه‌های اجتماعی رصد می‌کنند. دانستن آنچه مردم در مورد شما به صورت آنلاین می گویند به شما کمک می کند فضایی برای بهبود پیدا کنید و اینکه چه ابزارهای ارتباطی برای مخاطبان آنلاین شما کاربرد بیشتری دارد.

منبع: اقیانوس آبی - مرکز راه اندازی و طراحی کمپین تبلیغاتی برای کسب و کار ها

  • پگاه جلالی
  • ۰
  • ۰

راه اندازی محصول چیست؟


راه اندازی چیزی بیش از ارسال پست "ما باز هستیم!" در یک کانال اجتماعی این یک تلاش اختصاصی است تا محصول را زودتر از موعد مقرر قابل اجرا کند و سپس محصول را به طور مناسب در کانال ها بازاریابی کند. این یک پروژه گسترده است که نیاز به همکاری از طریق تیم ها و بخش های مختلف در یک کسب و کار دارد.

63 درصد از مشتریان از زمانی که شرکت ها کمپین معرفی محصول جدید را اجرا می کنند، لذت می برند. مشتریان اغلب در مورد پیشنهادی که جدید است هیجان زده تر می شوند و با آن درگیر می شوند. انتشار یک محصول عالی بدون آماده سازی مناسب دنیا برای ورود آن، راه خوبی برای از دست دادن جذب مخاطب هدف در اوج علاقه آنهاست.

 

معرفی محصول را می توان به سه مرحله تقسیم کرد:

1. برنامه ریزی


این مرحله ای است که تیم های محصول اهدافی را تعیین می کنند، در مورد مخاطبان و رقابت خود تحقیق می کنند، انتظارات را همسو می کنند و استراتژی بازاریابی را ایجاد می کنند. تیم راه‌اندازی همچنین از نزدیک با توسعه‌دهندگان محصول همکاری می‌کند تا یک جدول زمانی برای تاریخ عرضه و شناسایی اجزای کلیدی قابل فروش محصول را تعیین کند.

 

2. اجرا

این پنجره زمانی است که طی آن محصول به طور رسمی عرضه می شود. این شامل روز انتشار واقعی و تلاش‌های بازاریابی بعدی برای حفظ سر و صدا در هفته‌های بعد می‌شود. در طول این مدت، داده های محصول و بازاریابی جمع آوری می شود که در نهایت به تعیین موفقیت راه اندازی کمک می کند.

 

3. تجزیه و تحلیل


در نهایت، با انتقال محصول از مرحله "راه اندازی" به مرحله "رشد" چرخه عمر محصول، تلاش های بازاریابی کاهش می یابد. تیم‌های محصول داده‌های جمع‌آوری‌شده در طول پنجره انتشار را مقایسه می‌کنند و تعیین می‌کنند که آیا KPI و سایر اهداف در نتیجه راه‌اندازی برآورده شده‌اند یا خیر.

 

نکاتی برای ایجاد یک استراتژی راه اندازی موفق محصول


هر محصولی که عرضه می شود چالش های منحصر به فرد خود را دارد زیرا هر محصول منحصر به فرد است. حتی انتشار یک نسخه جدید از یک محصول موجود به طرحی متفاوت از راه اندازی اولیه نیاز دارد.

با این اوصاف، چند روش برتر وجود دارد که شرکت‌ها باید در هر استراتژی راه‌اندازی محصول دنبال کنند تا پایه‌ای قوی برای راه‌اندازی محصول Product Launchخود ایجاد کنند:

1. روی تجربه مشتری تمرکز کنید


اکثر تیم های موفق قبل از طوفان فکری یک محصول جدید، کشف محصول را انجام می دهند. این فرآیند شرکت ها را مجبور می کند که بپرسند چرا محصول جدید آنها در وهله اول باید وجود داشته باشد و مشخص کنند که کدام مشکل را برای مشتریان بالقوه حل می کند.

تیم راه اندازی محصول شما باید به این سوالات برای مشتریان احتمالی پاسخ دهد:

  • چرا مشتریان از نوع محصولی که شما می سازید استفاده می کنند.
  • نقاط درد خاصی که محصول شما نشان می دهد.
  • کاری که محصول شما بهتر از هر محصول دیگری انجام می دهد.

درک این نکات نیاز به تحقیق دارد. ابتدا باید بازخورد مشتریان خود را در قالب تحقیقات بازار جمع آوری کنید. این به شما امکان می‌دهد مستقیماً از مشتریان در مورد ویژگی‌هایی که در مورد آن‌ها بیشتر هیجان‌زده هستند یا مشکلاتی که در گذشته با محصولات مشابه تجربه کرده‌اند سؤال کنید.

سپس این تحقیق باید با آنچه در مورد رقابت خود می دانید مقایسه شود تا بهترین راه برای قرار دادن محصول خود در برابر آنچه قبلاً وجود دارد شناسایی شود. محصولاتی که برای مشکلاتی که وجود ندارند راه حل ارائه می دهند، مشتریان را هیجان زده نمی کنند. مشتریان همچنین تحت تأثیر محصولاتی قرار نمی گیرند که چیز جدیدی را به میز نمی آورند. مهم است که راهی برای برقراری ارتباط با این که محصول شما چگونه نقاط درد مشتری را به روشی منحصر به فرد حل می کند، شناسایی کنید.

2. از داده های محصول خود برای اطلاع رسانی استراتژی استفاده کنید


آزمایش بتا داده های ارزشمندی از محصول ایجاد می کند که نحوه تعامل مشتریان با محصول شما را روشن می کند. یک راه حل تجزیه و تحلیل داده مانند Amplitude می تواند به کسب و کارها کمک کند تا داده های آزمایش کننده بتا را تجزیه و تحلیل کنند تا بتوان از آنها برای ایجاد یک استراتژی محصول برای راه اندازی محصول آتی استفاده کرد.

برای مثال، نگاهی اجمالی به داده‌های آزمایش بتا استفاده گسترده از ویژگی «توصیه‌ها» محصول تجارت الکترونیک شما را نشان می‌دهد. علاوه بر این، آزمایش‌کنندگان بتا که از این ویژگی استفاده می‌کنند بیشتر از کسانی که از این ویژگی استفاده نمی‌کنند با محصول شما درگیر می‌شوند. منطقی است که پیام‌های بازاریابی شما به شدت بر ویژگی توصیه‌ها تمرکز کنند تا مشتریانی با احتمال بیشتری برای تعامل از همان ابتدا جذب کنند.

 

3. یک چک لیست راه اندازی محصول ایجاد کنید


چک لیست در حال اجرا یک جنبه ضروری از هر محصولی است. راه‌اندازی محصول شامل تیم‌های محصول، تیم‌های بازاریابی، تیم‌های فروش و کار بیشتر با هم برای رسیدن به یک هدف مشترک است. حتی برای سازمان‌دهی‌شده‌ترین مدیر یا سرپرست تیم آسان است که مسیر کارهایی را که باید انجام شود در حین انجام فهرستی از وظایف که همیشه در حال تغییر هستند، از دست بدهند.

نگه داشتن یک لیست در حال اجرا از همه وظایف ضروری تضمین می کند که با نزدیک شدن به روز پرتاب، چیزی بین شکاف ها قرار نمی گیرد. اقلام باید به محض تکمیل یا اضافه شدن آنها به عنوان ایده‌ها یا پیچیدگی‌های جدید بررسی شوند. همچنین وظایف باید بر اساس نوع یا توسط تیم مسئول انجام هر مورد گروه بندی شوند.

چک لیست ها از کسب و کار به کسب و کار و راه اندازی به راه اندازی متفاوت است، اما موارد اقدام رایج عبارتند از:

  •  ایجاد جدول زمانی عرضه محصول
  •  شناسایی KPIهای مرتبط
  •  تعیین مخاطب هدف
  •  انتخاب کانال های توزیع
  • ساخت پیام بازاریابی
  •  هماهنگ کردن تیم های داخلی، از جمله فروش، فناوری اطلاعات و پشتیبانی مشتری

 

4. زود راه اندازی کنید و در حین حرکت آن را تغییر دهید


شما باید محصول خود را به محض اینکه ویژگی های اصلی آن به طور کامل مورد آزمایش قرار گرفت، عرضه کنید. هرچه مشتریان زودتر محصول شما را بپذیرند، زودتر می‌توانید داده‌های رفتاری ارزشمند آنها را جمع‌آوری و تجزیه و تحلیل کنید تا جریان‌های ورودی را بهبود ببخشید، نقاط ریزش را شناسایی کنید و توسعه ویژگی‌ها را اطلاع دهید.

هر روز که محصول شما در حال توسعه است روزی است که مشتریان نمی توانند از آن استفاده کنند. در حالی که منتظر چند ماه برای تکمیل پرداخت یک ویژگی غیر ضروری هستید، مشتریان بالقوه شما بی‌علاقه می‌شوند یا برای نیازهای خود به رقبا روی می‌آورند. انتشار یک نسخه فعال از محصول اصلی شما می تواند پذیرندگان اولیه را خشنود کند، آنها نیز به نوبه خود می توانند از محصول شما حمایت کنند، در حالی که شما روی ارائه پیشنهاد خود کار می کنید.

  • پگاه جلالی
  • ۰
  • ۰

آیا تبلیغات فیس بوک را در فید خبری خود می بینید؟ آیا برندها را در اینستاگرام دنبال می کنید تا ببینید در آینده چه چیزی منتشر خواهند کرد؟ در عصر تکنولوژی امروز، شما هر روز شاهد کمپین های بازاریابی دیجیتال هستید. همه این نوع تبلیغات با هم ترکیب می شوند تا یک کمپین بازاریابی دیجیتال ایجاد کنند. کمپین دیجیتال مارکتینگ از رسانه های آنلاین برای تعامل و جذب مشتریان برای خرید محصولات یا خدمات تبلیغ شده استفاده می کنند

کمپین بازاریابی دیجیتال یک تلاش بازاریابی آنلاین است که توسط یک شرکت برای ایجاد تعامل، تبدیل، ترافیک یا درآمد انجام می شود. این کمپین با اهداف کلی سازمان مرتبط است و یک یا چند کانال دیجیتال را در تلاش ها شامل می شود.

چرا بازاریابی دیجیتال مهم است؟


دیجیتال مارکتینگ digital marketing به شما کمک می کند تا از طریق روش های سنتی به مخاطبان بیشتری نسبت به آنچه که می توانستید دست پیدا کنید و بالقوه هایی را که احتمال خرید محصول یا خدمات شما را دارند هدف قرار دهید. علاوه بر این، اغلب مقرون به صرفه‌تر از تبلیغات سنتی است و به شما امکان می‌دهد موفقیت را به صورت روزانه اندازه‌گیری کنید و آن‌طور که مناسب می‌دانید حرکت کنید.

چند مزیت عمده دیجیتال مارکتینگ وجود دارد:

  • شما می‌توانید تلاش‌های خود را فقط روی مشتریان احتمالی برای خرید محصول یا خدمات خود متمرکز کنید.
  • مقرون به صرفه تر از روش های بازاریابی برون گرا است.
  • بازاریابی دیجیتال زمین بازی را در صنعت شما یکسان می کند و به شما امکان می دهد با برندهای بزرگتر رقابت کنید.
  • دیجیتال مارکتینگ قابل اندازه گیری است.
  • تطبیق و تغییر استراتژی بازاریابی دیجیتال آسان تر است.
  • دیجیتال مارکتینگ می تواند نرخ تبدیل و کیفیت سرنخ های شما را بهبود بخشد.
  • شما می توانید در هر مرحله با بازاریابی دیجیتال مخاطبان را جذب کنید.

بازاریابی دیجیتال با امکان دسترسی به بازار انبوه با قیمتی مقرون به صرفه، برای کسب و کارها در هر اندازه مفید است. برخلاف تبلیغات تلویزیونی یا چاپی، امکان بازاریابی واقعا شخصی را فراهم می کند. دیجیتال مارکتینگ همچنین با تعدادی چالش همراه است که باید از آنها آگاه باشید.

 

مزایای دیجیتال مارکتینگ

مزیت اصلی دیجیتال مارکتینگ این است که می توان به روشی مقرون به صرفه و قابل اندازه گیری به مخاطب هدف دست یافت. از دیگر مزایای بازاریابی دیجیتال می توان به افزایش وفاداری به برند و افزایش فروش آنلاین اشاره کرد.

مزایای دیجیتال مارکتینگ عبارتند از:

دسترسی جهانی - یک وب سایت به شما این امکان را می دهد که تنها با یک سرمایه گذاری کوچک، بازارهای جدید پیدا کنید و در سطح جهانی تجارت کنید.

  • هزینه کمتر - یک کمپین بازاریابی دیجیتال با برنامه ریزی مناسب و هدفمند می تواند با هزینه بسیار کمتری نسبت به روش های بازاریابی سنتی به مشتریان مناسب دست یابد.
  • نتایج قابل ردیابی و قابل اندازه گیری - اندازه گیری بازاریابی آنلاین شما با تجزیه و تحلیل وب و سایر ابزارهای متریک آنلاین، تعیین میزان مؤثر بودن کمپین شما را آسان تر می کند. شما می توانید اطلاعات دقیقی در مورد نحوه استفاده مشتریان از وب سایت یا پاسخ به تبلیغات شما به دست آورید.
  • شخصی سازی - اگر پایگاه داده مشتریان شما به وب سایت شما مرتبط است، هر زمان که شخصی از سایت بازدید کرد، می توانید با پیشنهادات هدفمند از آنها استقبال کنید. هرچه بیشتر از شما خرید کنند، بیشتر می توانید مشخصات مشتری خود را اصلاح کنید و به طور موثر برای آنها بازاریابی کنید.
  • گشودگی - با درگیر شدن با رسانه های اجتماعی و مدیریت دقیق آن، می توانید وفاداری مشتری را ایجاد کنید و به راحتی در تعامل با آنها شهرت ایجاد کنید.
  • ارز اجتماعی - بازاریابی دیجیتال به شما امکان می دهد با استفاده از تاکتیک های بازاریابی محتوا کمپین های جذاب ایجاد کنید. این محتوا (تصاویر، ویدئوها، مقالات) می تواند ارز اجتماعی را به دست آورد - از کاربر به کاربر دیگر منتقل شود و ویروسی شود.
  • نرخ تبدیل بهبود یافته - اگر وب سایت دارید، مشتریان شما فقط چند کلیک با خرید فاصله دارند. برخلاف سایر رسانه‌ها که از مردم می‌خواهند بلند شوند و تماس تلفنی برقرار کنند یا به مغازه‌ای بروند، بازاریابی دیجیتال می‌تواند یکپارچه و فوری باشد.
  • همه این جنبه‌های دیجیتال مارکتینگ با هم، پتانسیل افزایش فروش را دارند.

معایب دیجیتال مارکتینگ

  • مهارت ها و آموزش - شما باید اطمینان حاصل کنید که کارکنان شما از دانش و تخصص مناسب برای انجام موفقیت آمیز بازاریابی دیجیتال برخوردار هستند. ابزارها، پلتفرم ها و روندها به سرعت تغییر می کنند و به روز نگه داشتن شما بسیار مهم است.
  • وقت گیر - کارهایی مانند بهینه سازی کمپین های تبلیغاتی آنلاین و ایجاد محتوای بازاریابی می تواند زمان زیادی را به خود اختصاص دهد. مهم است که نتایج خود را اندازه گیری کنید تا از بازگشت سرمایه اطمینان حاصل کنید.
  • رقابت بالا - در حالی که می توانید با بازاریابی دیجیتال به مخاطبان جهانی دست پیدا کنید، در مقابل رقابت جهانی نیز هستید. ایستادگی در برابر رقبا و جلب توجه در میان پیام‌های متعددی که مخاطبان آنلاین هستند، می‌تواند چالشی باشد.
  • شکایات و بازخورد - هرگونه بازخورد یا انتقاد منفی از برند شما می تواند از طریق رسانه های اجتماعی و وب سایت های بررسی برای مخاطبان قابل مشاهده باشد. انجام خدمات موثر به مشتریان آنلاین می تواند چالش برانگیز باشد. نظرات منفی یا عدم پاسخگویی موثر می تواند به اعتبار برند شما آسیب برساند.
  • مسائل امنیتی و حریم خصوصی - تعدادی ملاحظات قانونی در مورد جمع آوری و استفاده از داده های مشتری برای اهداف بازاریابی دیجیتال وجود دارد. مراقب باشید که قوانین مربوط به حریم خصوصی و حفاظت از داده ها را رعایت کنید.
  • پگاه جلالی
  • ۰
  • ۰

طراحی تبلیغات، یکی از بخشهای اساسی اداره یک شرکت، گاهی اوقات توسط بازاریابان و کارآفرینان نادیده گرفته میشود. در حالی که برخی دیگر جنبه های تجاری مانند استخدام، تولید وعملیات را در اولویت قرار می دهند، برخی اهمیت گرافیک بازاریابی را نمی بینند.اصول مختلف بازاریابی و طراحی و روانشناسی وارد گرافیک تبلیغاتی می شود تا احساسات خاصی را در بین مخاطبان برانگیزد.هدف اصلی طراحی تبلیغات، فروش محصولات و خدمات برند است.

1. طرح های بسته بندی

بسته بندی شما نباید تنها از محصول شما محافظت کند. با این حال، باید محصول شما را نیز در بهترین نور تبلیغ کند. ایجاد یک طراحی تبلیغاتی بسته بندی منحصربفرد باعث می شود که مصرف کنندگان محصول شما را به جای رقبای شما انتخاب کنند.

نکاتی برای ایجاد بهترین بسته بندی محصول:

  • جلوه های بصری را ایجاد کنید
  • بافت و ساختار ایجاد کنید
  • بسته بندی خود را فوق العاده کنید
  • بسته بندی چند منظوره را در نظر بگیرید
  • بسته بندی منحصر به فرد و معتبر ایجاد کنید
  • با توضیحات محصول شفاف باشید
  • به تاثیر قفسه فکر کنید
  • بسته بندی پایدار را در نظر بگیرید

2. طرح های تبلیغاتی ایمیلی

بازاریابی ایمیلی به شما امکان می دهد پیام های خود را برای هر گیرنده شخصی سازی کنید. همانطور که می دانید شخصی سازی یکی از دلایلی است که مشتریان بالقوه پس از مطالعه مطالب تبلیغاتی قدم بعدی را بر می دارند. مصرف کنندگان می خواهند احساس خاصی داشته باشند، به خصوص از برندی که دوست دارند.

با این حال، سعی کنید هنگام ارسال خبرنامه های ایمیل خود از تجزیه و تحلیل و تقسیم بندی استفاده کنید. در اینجا چند نکته برای ایجاد ایمیلی که تبدیل می شود آورده شده است:

  • ایجاد ساختار (عنوان، عنوان فرعی، محتوا، دعوت به اقدام و غیره)
  • لوگوی خود را در همان قسمت ایمیل خود نمایش دهید
  • از رنگ های برند خود استفاده کنید
  • ایمیل های خود را با استفاده از انیمیشن و هوش مصنوعی تعاملی کنید
  • توجه خوانندگان را با موضوع ایمیل خود جلب کنید
  • نظر خود را مختصر بیان کنید و پیشنهاد دهید
  • شامل تصاویر، تصاویر و گرافیک با کیفیت بالا
  • ایمیل خود را ساده نگه دارید

3. تبلیغات پستی مستقیم

چه کسی می گوید که نامه سنتی کار نمی کند؟ تا زمانی که شما یک پیشنهاد مقاومت ناپذیر همراه با یک طراحی تبلیغاتی سنجیده داشته باشید، مشتریان همچنان علاقه مند خواهند بود. مردم از برندهایی قدردانی خواهند کرد که برای آنها تلاش بیشتری می کنند. گفته می‌شود، اگر پیشنهادات ایمیلی خود را شخصی‌سازی می‌کنید، احتمالاً وفاداری به برند را از مخاطبان خود به دست خواهید آورد.

4. مجلات، کتاب ها، روزنامه ها و غیره.

طراحی تبلیغاتی شما باید روی مواد چاپی مانند مجلات، روزنامه ها، کتاب ها و غیره خوب به نظر برسد. سرمایه گذاری در وثیقه های بازاریابی چاپی برای پاسخگویی به افراد معمولی و جمعیتی مخاطبان مسن که اقلام ملموس را ترجیح می دهند، توصیه می شود.

همچنین می‌توانید کتاب‌های الکترونیکی با طرح‌های تبلیغاتی مشابه ایجاد کنید تا خوانندگان آنلاین خود را سرگرم کنید.

5. طراحی وب و اپلیکیشن

وب سایت شرکت، توسعه یک برند است. بدون وب سایت، برندها به مشتریان آنلاین خود نمی رسند. و وقتی صحبت از طراحی وب سایت می شود، رابط کاربری در اولویت قرار دارد. اطمینان حاصل کنید که رابط کاربری شما کاربرپسند است تا یک تجربه مرور یکپارچه را ایجاد کنید.

در ایجاد اپلیکیشن، حرفه ای ها می دانند که رابط کاربری یکی دیگر از عناصر حیاتی طراحی است. همانطور که گفته شد، فقط طراحان وب قابل اعتماد و حرفه ای را انتخاب کنید.

6. تبلیغات رویداد

برخی از برندها به طور منظم رویدادهایی را برای کمک به آگاهی از برند سازماندهی می کنند. ممکن است در قالب نمایشگاه های تجاری، معرفی محصول، خیریه یا رویدادهای ورزشی باشد. مهم ترین چیزی که باید هنگام برگزاری رویدادها به خاطر بسپارید این است که برند خود را از طریق بنرهای رول آپ در جلو و مرکز قرار دهید.

بنرهای رول آپ بزرگ هستند و اگر طراحی تبلیغاتی به درستی انجام شود به راحتی توجه هر کسی را به خود جلب می کنند.

مطمئن شوید که فضایی را که در اختیار دارید به حداکثر برسانید. یک ساختار طراحی ایجاد کنید تا بنر شما به راحتی قابل درک باشد.

نتیجه

این 6 نوع طراحی تبلیغاتی باید سفر تجاری ما را آغاز کند. با طرح های برندسازی خود شروع کنید و با استراتژی بازاریابی خود به سراغ موارد ضروری بروید. با مراجعه oghyanooseabi.com به میتوانید طراحی کمپین تبلیغاتی را در بهترین حالت برای کسب و کار خود داشته باشید.

  • پگاه جلالی
  • ۰
  • ۰

بیایید چند چیز را به طور مستقیم بیان کنیم: لوگو و وب سایت شما نام تجاری شما نیست. برند شما نقطه اوج تجربه، درک و شهرتی است که مردم از خدمات شما دارند. برندسازی اقداماتی است که برای ساختن برند شما (استراتژی) انجام می شود. و هویت برند بیان ملموس برند شما (لوگو، تایپوگرافی، رنگ ها و غیره) است.

طراحی لوگو

اما همانطور که گفته شد، لوگوی شما برای کسب و کار شما مهم است زیرا مالکیت، کیفیت و ارزش‌ها را نشان می‌دهد. در محصولات، کارت ویزیت، وب سایت، رسانه های اجتماعی و مهمتر از همه در ذهن مشتریان شما نقش بسته است.

لوگوی شما احتمالاً یکی از اولین تعاملاتی است که افراد با شرکت شما دارند و این فرصتی برای شماست که تاثیر اولیه خوبی داشته باشید، به شما نشان دهد خدماتی با کیفیت ارائه می دهید و هدف خود را به صورت بصری بیان کنید.

چی یه لوگو خوب را می سازد؟

یک لوگوی خوب، لوگوی است که مطابق با صنعت یا خدمات شما باشد. اگر یک کسب و کار خدمات حرفه ای (در مقابل یک محصول) هستید، معمولاً ساده تر بهتر است. ما اغلب برای مشتریان b/c علامت های کلمه یا لوگوهای چاپی طراحی می کنیم که تمام چیزی است که واقعاً به آن نیاز دارند.

به گونه ای طراحی شده است که شما را از دیگران متمایز کند و وفاداری به برند را تقویت کند. چگونه؟ معنایی در درون خود دارد. چرا؟ زیرا سیستم اعتقادی، ارزش‌های اصلی، هدف، مأموریت و چشم‌انداز کسب‌وکار شما چیزی است که برند شما بر اساس آن ساخته شده است. این چیزی است که مردم به خاطر می آورند و به دوستان خود می گویند؛ لوگوی شما نیست

هیچ کس واقعاً به لوگوی شما اهمیت نمی دهد (به جز طراحان گرافیک یا کسانی که به طراحی چشم دارند). چیزی که مردم واقعاً به آن اهمیت می دهند تجربه آنها از خدمات شما و چیزی است که برند شما از آن حمایت می کند. طراحی خوب نه تنها در ظاهر حرفه ای به نظر می رسد، بلکه نشان دهنده چیزی عمیق تر است.

چرا کسب و کار شما به لوگو نیاز دارد؟

یک لوگوی خوب طراحی شده با اعتبار بخشیدن به حرفه ای بودن شما اعتماد ایجاد می کند و افراد را وادار می کند که به اطراف بمانند.

به مشتریان بالقوه می گوید که شما چه کسی هستید، چه کاری انجام می دهید و چگونه این کار برای آنها سودمند است. این به افرادی که هیچ دانش یا تجربه قبلی در مورد کسب و کار شما ندارند، می گوید که شما کار بزرگی انجام می دهید.

اگر لوگوی شما غیرحرفه‌ای به نظر برسد، مردم بدون شک می‌پرسند که چقدر می‌توانید محصولات و خدمات خود را ارائه دهید. آیا تا به حال دکمه برگشت را فشار داده اید یا یک شرکت را بر دیگری انتخاب کرده اید، به این دلیل که آنها قانونی تر به نظر می رسند؟ مردم قضاوت های فوری می کنند و طراحی ضعیف باعث می شود که مردم ترک کنند.

یک لوگوی قوی ایجاد کنید تا مشتریان را متمایز کنید، اطمینان حاصل کنید که برند شما را به یاد می آورند و ارتباط مثبتی با شما ایجاد می کنند. لوگوها تداعی نمادین عمیقی دارند که با خاطرات و احساسات افراد مرتبط است.

برای مثال بیایید نگاهی گذرا به نایک بیندازیم. swoosh فقط یک swoosh است. اما، ارتباطی که ما با آن نماد داریم، همه‌چیز به دیدگاه آن‌ها برای تبدیل جهان به مکانی بهتر از طریق دویدن مربوط می‌شود. این ایده قدرتمند برند آنها را تعریف کرد و لوگوی آنها این را نشان می دهد و به کسب و کار آنها برای رونق قدرت می بخشد. با گذشت زمان و با بازاریابی مداوم برند، لوگوی شما باید همین کار را برای تجارت شما انجام دهد.

روی طراحی لوگوی خود سرمایه گذاری کنید. این چیزی است که برای افزایش اعتبار شما و جذب مصرف کنندگان اهمیت دارد.

چگونه می توان یک لوگوی خوب ایجاد کرد؟

یک لوگوی کسب و کار کوچک باید واضح و قابل تفسیر باشد تا به سرعت با مخاطبان خود ارتباط برقرار کند. مهم است که لوگوی خود را ساده نگه دارید تا در چندین پلتفرم رسانه ای کار کند و در هر اندازه ای موثر باشد.

برخلاف شرکت‌های بزرگ، اکثر برندهای کوچک سال‌ها برندی را به رسمیت نمی‌شناسند که مردم کسب‌وکار شما را با آن مرتبط می‌کنند یا بودجه بازاریابی هنگفتی برای کمک به مصرف‌کنندگان برای درک آنچه کسب‌وکار شما انجام می‌دهد، ندارند. بنابراین، لوگوی شما باید به وضوح به شما بگوید که چه کسی هستید و در یک لحظه چه کاری انجام می دهید.

از مفهوم تا رونمایی، موارد زیادی وجود دارد که باید در مورد برند خود به یک علامت واحد توجه کنید. با این حال، یک لوگوی کسب و کار کوچک بزرگ تنها به سه چیز نیاز دارد: تایپوگرافی عالی، رنگ‌های ساده و عنصر بصری قوی. طرح های لوگوی ما را بررسی کنید - بیشتر آنها به سادگی و رنگ های جسورانه تمایل دارند اما نه همه.

تایپوگرافی را انتخاب کنید که نشان دهنده ارزش های شما باشد

انتخاب حروف و نحوه چیدمان آنها به اندازه استفاده از رنگ، تصاویر یا گرافیک در ایجاد لوگو و برند مهم است. چرا؟ زیرا مردم شکل ظاهری یک کلمه را با آنچه یک کلمه در واقع می گوید مرتبط می کنند تا احساس خود را مشخص کنند.

برندسازی قوی باعث ایجاد ارتباط عاطفی می شود. شما می خواهید تایپوگرافی شما مورد توجه قرار گیرد، اعتماد را تقویت کند و خوش بینی را تشویق کند. تایپوگرافی راهی برای برانگیختن چنین احساساتی است بدون اینکه مردم حتی از آن آگاه باشند.

تایپوگرافی برای ارتباط لحن صدا و شخصیت استفاده می شود. تایپوگرافی را انتخاب کنید که نشان دهد شرکت شما چیست - چه زیبا، سنتی، عجیب و غریب و مدرن.

مانند مبلمان، تایپوگرافی باید از نظر زیبایی شناختی و در عین حال کاربردی باشد. انتخاب تایپوگرافی شما اهمیت دارد زیرا بر تجربه کاربر تأثیر می گذارد.

مطمئن شوید که نام شرکت شما واضح و خوانا باشد. نحوه استفاده از لوگوی شما را در نظر بگیرید: لوگوی شما می‌تواند روی صفحه‌نمایش، کارت‌های ویزیت، سربرگ‌ها، تابلوها و بسته‌بندی‌ها ظاهر شود. باید از فاصله دور و از نزدیک قابل خواندن باشد. و اگر لوگوی شما دارای یک عنصر گرافیکی است، مطمئن شوید که تایپوگرافی شما با نماد تعادل دارد.

از خود بپرسید، آیا تایپوگرافی من به سطح مؤثری از بازنمایی، ارتباط و جذابیت بصری دست می یابد؟ اگر پاسخ شما بله قطعی نبود، ممکن است زمان برندسازی مجدد فرا رسیده باشد.

رنگ ها را هوشمندانه انتخاب کنید

رنگ لوگوی شما نحوه درک آن را تعیین می کند و قدرت تصمیم گیری برای خرید را دارد. رنگ احساسات را تحریک می کند و معنا می بخشد. و هنگامی که رنگ به طور مداوم در بازاریابی شما استفاده می شود، شناخت برند را تا 80٪ بهبود می بخشد.

رنگ های مناسب به صنعت و بازار هدف شما بستگی دارد. احتمالاً متوجه شده اید که صنایع خاصی به رنگ های خاصی می چسبند. به عنوان مثال، موسسات مالی تمایل به استفاده از رنگ آبی دارند، زیرا آبی امنیت و قابلیت اطمینان را به شما منتقل می کند. برندها از رنگ آبی برای افزایش اعتماد به محصولات و خدمات خود استفاده می کنند.

رنگ(های) خود را بر اساس احساساتی که می خواهید مصرف کنندگان تجربه کنند و اقداماتی که می خواهید انجام دهند، انتخاب کنید. روانشناسی، فرهنگ، روندها و زمینه انسان را در نظر بگیرید.

رنگ برند شما باید داستانی را بیان کند. باید ارزش های شما را به اشتراک بگذارد و به اندازه کافی منحصر به فرد باشد تا با دیگران در فضای شما اشتباه گرفته نشود.

قدرتمندترین برندها به یک پالت رنگی ساده با کمتر از سه رنگ اصلی پایبند هستند. آنها همچنین از رنگ های ثابت به جای گرادیان استفاده می کنند. به خاطر داشته باشید که رنگ روی صفحه و چاپ متفاوت است. اطمینان حاصل کنید که می توانید رنگ های خود را با دقت بازتولید کنید.

از یک عنصر نمادین ساده استفاده کنید

اگرچه 72 درصد از بهترین نام‌های تجاری از کلمات یا کلمات اختصاری تشکیل شده‌اند، این نام‌ها با استفاده از تایپوگرافی تصویری را در ذهن افراد ایجاد می‌کنند. همین کار را می توان با عناصر گرافیکی، نمادها و آیکون ها انجام داد.

یک عنصر بصری به آن علاقه می افزاید و لوگوی شما را به یاد ماندنی می کند. باید توجه مصرف کننده را به مدت 10 ثانیه جلب کند تا بتواند آن را به خاطر بسپارد و در مورد آن نظر بدهد.

برخی از طراحان این کار را با تغییر متن یا اضافه کردن یک نماد مصور ایجاد می کنند که می تواند به تنهایی در شرایط خاص استفاده شود. مطمئن شوید که تمام آثار هنری اصلی هستند و از کلیپ آرت نیستند. با گذشت زمان و با استفاده مداوم، یک ارتباط بصری ایجاد می شود.

لوگوی شما پایه بصری هویت برند شماست

طراحی مهم است و شما به آن نیاز دارید! به خصوص اگر می خواهید مردم به شما پول بدهند و در مورد شما به دنیا بگویند. وقتی روی برندسازی خود سرمایه گذاری می کنید، کسب و کار کوچک خود را برای رونق توانمند می کنید.

در مورد برندینگ یا طراحی لوگو سوالی دارید؟ آیا نیاز به یک لوگوی حرفه ای دارید که برای تجارت کوچک شما طراحی شده باشد؟ در تماس باشید. برخی از طراحی لوگو های  ما را در سایت اقیانوس آبی مشاهده کنید.

  • پگاه جلالی